ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:56 | سپتامبر22 تهران

آغاز عمليات اجرايی بزرگ‌ترين مجموعه پالايشی ایران

تاریخ: 05:02, 09-06-2015.

تهران. سه شنبه، 9 ژوئن 2015 میلادی برابر با 19 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، اجرای طرح فراگیر پالایشی سیراف با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ایران و زنگنه وزیرنفت آن کشور در سایت دو پارس جنوبی در کنگان استان بوشهر آغاز شد.
بنابراین گزارش، مدیر عامل شرکت زیر ساخت فراگیر پالایشی سیراف گفت: با اجرای این طرح به همت بخش خصوصی هشت پالایشگاه میعانات گازی مستقل هر یک به ظرفیت روزانه 60 هزار بشکه ساخته می شود.
آقای صادق آبادی افزود: طرح فراگیر پالایشی سیراف با هدف جلوگیری از خام فروشی میعانات گازی، ایجاد ارزش افزوده، اشتغال زایی و تضمین تولید حداکثری از میدان گازی پارس جنوبی اجرا می شود.
وی گفت: تا کنون 20 میلیون دلار آورده سهامداران جذب شده است.
مدیر عامل شرکت زیر ساخت فراگیر پالایشی سیراف تعهد آورده هر یک از هشت شرکت مجموعه سیراف را برای اجرای این طرح 300 میلیون دلار اعلام کرد.
صادق آبادی افزود: کل سرمایه برای اجرای طرح سه میلیارد دلار است اما یکجا از سهامدارن دریافت نخواهد شد و همزمان با پیشرفت طرح دریافت می شود.
وزیر نفت ایران هم گفت: با ساخت پالایشگاه های سیراف گام مهمی برای جلوگیری از خام فروشی برداشته می شود و اندازه این پالایشگاه ها به گونه‌ای تعیین شده است که علاوه بر اقتصادی بودن، بخش خصوصی بتواند در آنها سرمایه‌گذاری کند.
آقای زنگنه افزود: بعد از ساخت این پالایشگاه ها، دیگر میعاناتی برای صادرات نخواهیم داشت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: