ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:47 | سپتامبر22 تهران

ایران اتمی و مشروعیت زدایی دو چالش عمده اسرائیل

تاریخ: 03:20, 09-06-2015.

تهران. سه شنبه، 9 ژوئن 2015 میلادی برابر با 19 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل در پیام ویژه ویدئویی که روز یک شنبه به کنگره سالانه جروزالم پست در نیویورک ارسال کرد، چشم انداز ایران اتمی و چالش تلاش های بین المللی برای مشروعیت زدایی از اسرائیل را عمده ترین چالش های این رژیم دانست.
بنابراین گزارش به نقل از روزنامه جروزالم پست، هر چند نتانیاهو در ابتدای سخنان خود، از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و کنگره این کشور برای همه کارهایی که برای تامین امنیت اسرائیل انجام داده اند تقدیر کرد اما هشدار داد چارچوب توافق لوزان راه را برای ادامه غنی سازی اورانیوم برای تامین یک زرادخانه کامل تسلیحات اتمی مهیا می کند.
وی گفت: در صورتی که ایران به این توافق پای بند باشد، این پیامد گریز ناپذیر است. اگر آنان تصمیم بگیرند که توافق را زیر پا بگذارند، می توانند خیلی سریعتر به بمب برسند.
این توافق همچنین به ایران امکان می دهد ده ها میلیارد دلار پول را بلافاصله و صدها میلیارد دلار را در طول سال های بعدی، به دست آورد.
نتانیاهو با انتقاد از تلاش های جهانی برای مجازات اقتصادی اسرائیل به خاطر سیاست هایش در کرانه باختری بخصوص بعد از بحث های اخیر برای اخراجش از فیفا، به اظهارات اخیر مدیر عامل شرکت مخابرات فرانسوی برای حفظ روابط اقتصادی اش با اسرائیل اشاره کرد و گفت: ما در میانه تلاش های جهانی برای مشروعیت زدایی از اسرائیل هستیم و موضوع آزار دهنده نیز همین است. فلسطینی ها از میز مذاکرات با شارون، اولمرت و اکنون من، دور شده اند.
آنها همواره از گفتگوهای مستقیم سر باز می زنند و بعد خواستار تحریم اسرائیل می شوند چون مذاکرات صلحی وجود ندارد.
نخست وزیر اسرائیل گفت: متاسفانه خیلی ها در جامعه جهانی با این مساله همراه می شوند. باید با مشروعیت زدایی با اسرائیل مقابله شود.
موضوع حق بقای ما در اینجا به عنوان مردمی آزاد، حق ما برای دفاع از خود و حقمان برای تعیین سرنوشت آینده خودمان مطرح است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: