ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:20 | اکتبر05 تهران

وزیر انرژی اسرائیل خواستار تعویق توافق هسته ای با ایران شد

تاریخ: 06:23, 08-06-2015.

تهران. دوشنبه، 8 ژوئن 2015 میلادی برابر با  18 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، یووال اشتاینیتز وزیر آب، انرژی و تاسیسات زیر بنایی ملی اسرائیل از آمریکا خواست مهلت سی ژوئن برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران را به تعویق بیندازد.
بنابراین گزارش به نقل از پایگاه اینترنتی اسرائیل هیوم: اشتاینیتز که اوایل این هفته در واشنگتن با جک لو وزیر خزانه داری و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا دیدار کرد گفت: اگر مذاکرات هسته ای با ایران تمدید شود، بهتر از این است که توافق هسته ای نامناسبی بدست بیاید.
اشتاینیتز در دیدارهای خود عمدتاً بر ضرورت مانع شدن از دستیابی ایران به سانتریفیوژهای پیشرفته و پربازده در زمان مذاکرات با قدرت های جهان بر سر برنامه هسته ای تهران تاکید کرد.
اشتاینیتز این استدلال را مطرح کرد که این فناوری، زمان مورد نیاز ایران برای ساخت بمب هسته ای را به شش ماه کاهش می دهد.
این وزیر اسرائیلی همچنین تاکید کرد بدون دسترسی سریع بازرسان سازمان ملل به سایت های نظامی مشکوک ایران، وجود بندی در این توافق نامه در مورد نظارت های بعدی، بی ارزش خواهد بود.
اشتاییتز علاوه بر ایران، با میزبانان خود در مورد همکاری انرژی اسرائیل و آمریکا از جمله تضمین های واشنگتن مبنی بر تضمین امنیت انرژی گفتگو کرد. وزیران اسرائیلی و آمریکایی در مورد اهمیت گاز طبیعی پیدا شده در اسرائیل و ضرورت استخراج سریع این منابع گفتگو کردند.
دو طرف بر ضرورت حمایت از همکاری امنیتی اسرائیل و آمریکا تاکید کردند. اشتاینیتز از مونیز برای دیدار از اسرائیل دعوت کرد که مونیز آن را پذیرفت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: