ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:30 | اکتبر05 تهران

ایران برای دستیابی به توافق جامع تحت فشار زمان نخواهد بود

تاریخ: 02:53, 08-06-2015.

تهران. دوشنبه، 8 ژوئن 2015 میلادی برابر با  18 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون اروپا و امریکای وزارت امور خارجه دیروز در دیدار المار بروک، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا و هیأت همراه تأکید کرد: برای دستیابی به توافق جامع تحت فشار زمان نخواهیم بود.
بنابراین گزارش، مجید تخت روانچی در این دیدار بر اهمیت تبادل هیأت‌های پارلمانی با کشورها و با پارلمان اروپا تأکید کرد و آن را در ایجاد درک متقابل و بهبود مناسبات میان دولت‌ها مفید و مثمر دانست.
معاون اروپا و امریکای وزارت امور خارجه ایران همچنین دیدگاه‌ها و نظرهای کشورش را در خصوص مذاکرات هسته‌ای تشریح کرد.
وی با اشاره به روند جاری مذاکرات بر ضرورت پایبندی به توافقات و تفاهمات قبلی تأکید ورزید.
تخت روانچی تصریح کرد: عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران به پیش بردن مذاکرات با جدیت و قوت و تلاش همه‌جانبه برای دست یافتن به یک توافق خوب، معقول و قابل قبول است.
وی افزود: چنانچه طرف مقابل رویکرد زیاده‌خواهانه نداشته باشد، تا پایان مهلت اعلام شده مذاکرات به نتیجه خواهد رسید.
تخت روانچی زمینه‌های مستعد همکاری‌های متقابل و مفید دو طرف در مسائل سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی را تشریح و آمادگی ایران را برای همکاری با اروپا در موضوعاتی مانند مبارزه با تروریسم، مبارزه با افراط‌ گرایی، برقراری امنیت منطقه‌ای، تبادلات بازرگانی و تأمین انرژی اعلام کرد.
رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا نیز در این دیدار به تمایل آن پارلمان به توسعه مناسبات با ایران اشاره کرد و آن را در چارچوب مناسبات دو طرف مؤثر و سازنده خواند.
المار بروک با تشریح نظرهای پارلمان اروپا درخصوص مذاکرات هسته‌ای، برای حل اختلاف نظرها و رسیدن به تفاهم تا زمان مقرر ابراز امیدواری کرد و این امر را فصل جدیدی در توسعه روابط همه‌جانبه بین اروپا و ایران دانست.
اعضای هیأت پارلمانی اروپا به علاقه این اتحادیه به ادامه و توسعه گفتگو و رایزنی با جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل مورد نظر دو طرف اشاره و ادامه و گسترش ارتباطات پارلمانی را در این راستا مهم قلمداد کردند.
المار بروک و هیأت همراه مرکب از نمایندگان و مسئولان پارلمان اروپا در قالب سفری دو روزه به ایران آمده‌اند و با مقامات سیاسی و پارلمانی ایران دیدار کرده اند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: