ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:12 | سپتامبر20 تهران

برسی قطعنامه تحریم های ایران در شورای امنیت سازمان ملل

تاریخ: 02:58, 05-06-2015.

تهران. جمعه، 5 ژوئن 2015 میلادی برابر با 15 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، پایگاه اینترنتی شورای امنیت سازمان ملل متحد گزارش داد: داتو راملان ابراهیم نماینده مالزی در سازمان ملل متحد که ریاست شورای امنیت را در ماه ژوئن برعهده دارد در کنفرانسی خبری درباره برنامه های کاری این شورا در ماه ژوئن گفت: شورای امنیت سازمان ملل متحد با توجه به گفتگوهای پنج بعلاوه یک با ایران قطعنامه 1929 را بررسی می کند.
بنابراین گزارش، ابراهیم در پاسخ به سوالی درباره ایران تاکید کرد شورای امنیت با توجه به گفتگوهای 1+5 با ایران، قطعنامه 1929 را که در سال دو هزار و ده تصویب شده است و به تحریم ها علیه این کشور مربوط می شود، بررسی می کند.
وی همچنین گفت: بحث و گفتگو درباره کودکان، مناقشات مسلحانه و برقراری صلح ازجمله موضوعات مهم دوره ریاست مالزی در شورای امنیت در ماه ژوئن است.
وی همچنین از برگزاری جلساتی درباره ماموریت های سازمان ملل متحد در ساحل عاج، عراق، مالی و نیروی ناظر جداسازی این سازمان خبر داد.
وی در پاسخ به سوالی درباره اعمال تحریم علیه سودان جنوبی گفت: اعضا به دقت تحولات در این کشور و منطقه را قبل از صحبت درباره این موضوع زیرنظر دارند.
ابراهیم در پاسخ به سوالی درباره افزایش خشونت ها در عراق گفت: دولت اسلامی عراق و شام تهدیدی جدی است که اقدامات مخرب آنها بازگوکننده ایدئولوژی منحرف شان است. وی همچنین درباره ادامه حملات فرقه ای گروه های شبه نظامی خارج از کنترل دولت اسلامی ابراز نگرانی کرد و گفت این روند بر وحدت عراق تاثیر می گذارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: