ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:39 | مه07 تهران

برسی راه های انتقال گاز ایران به اروپا

تاریخ: 06:50, 04-06-2015.

تهران. پنج شنبه، 4 ژوئن 2015 میلادی برابر با 14 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، پس از برداشته شدن تحریم های غرب علیه ایران، تهران در نظر دارد از پنج یا شش مسیر به منظور انتقال گاز خود به اروپا استفاده کند.
بنابراین گزارش به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عزیزالله رمضانی، یکی از مقامات ایرانی در کنفرانس گاز در پاریس اعلام کرد مسیرهای احتمالی برای انتقال گاز به اروپا از جمله از طریق ترکیه، دریای سیاه، عراق، سوریه و دریای مدیترانه خواهد بود.
وی افزود: اما لازم است که این مسیرها مورد مطالعه قرار گیرد و با توجه به هزینه اقتصادی در مورد انتخاب بهترین مسیر تصمیم گیری خواهد شد.
رمضانی گفت: به هر حال پس از برداشته شدن تحریم های غرب علیه ایران، یکی از این مسیرها انتخاب خواهد شد.
این مقام ایرانی تاکید کرد: مطالعه بر روی این طرح آغاز شده است چون به رغم تحریم ها این تحقیقات ممکن است در هر زمانی ادامه یابد اما این موضوع به مشتری یعنی اروپا نیز بستگی خواهد داشت.
وی گفت: اروپا انتظار دارد تحریم ها علیه ایران برداشته شود و پس از آن مذاکرات میان مقامات ایران و اروپا آغاز خواهد شد.
رمضانی تاکید کرد: ممکن است میدان گازی مشترکی ایجاد شود به عنوان مثال خطوط گاز ایران احتمالاً به روسیه متصل خواهد شد و از آنجا گاز دو کشور به اروپا ارسال می شود.
وی خاطرنشان کرد: گاز ایران نیز می تواند از طریق خط لوله گازی استریم  ترکیه که در آینده توسط روسیه احداث خواهد شد، به اروپا صادر شود.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از پاریس، این مقام ایرانی در پایان یادآوری کرد: این موضوع (خط لوله گاز استریم) نیز امکان پذیر است و تاکنون در این مورد هیچ گونه مذاکراتی انجام نشده است اما این موضوع نیز یک ایده خوبی برای شروع گفتگوها است چون خطوط لوله گاز روسیه و ترکیه به اروپا کشیده خواهد شد و این خط گازی نیز می تواند به عنوان مسیری باشد که گاز ایران از این طریق به اروپا منتقل شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: