ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

22:39 | مه07 تهران

ایران و فرانسه در باره صنعت گاز ایران گفتگو می کنند

تاریخ: 04:07, 04-06-2015.

تهران. پنج شنبه، 4 ژوئن 2015 میلادی برابر با 14 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران دیروز در حاشیه بیست و ششمین کنفرانس جهانی گاز در پاریس با تعدادی از سرمایه گذاران و مدیران صنعتی فرانسه و گروهی که 100 شرکت فرانسوی عضو آن هستند مذاکره می کند.
بنابراین گزارش، حمیدرضا عراقی با بیان این که این کنفرانس هر سه سال یکبار از سوی اتحادیه بین‌المللی گاز برگزار می‌شود، گفت: در حاشیه این کنفرانس، شرکت های بین المللی بسیاری تقاضای دیدار و برگزاری جلسه با هیات ایرانی را دارند که با هماهنگی سفارت ایران در فرانسه در چند روز حضور در این نمایشگاه و کنفرانس، با آنها دیدار و مذاکره خواهیم داشت.
وی درباره نحوه حضور ایران در کنفرانس های گفت: از نظر ارائه مقاله و حضور در کمیته ها فعال هستیم زیرا هیچ شرکتی مثل شرکت ملی گاز ایران ویژگی های جمعیت تحت پوشش، حجم شبکه و زیرساخت و تنوع اقلیمی مصرف کنندگان گاز را ندارد و این ویژگی موجب شده تا ایران تجربیات منحصر به فردی در حوزه گاز داشته باشد.
معاون وزیر نفت تاکید کرد: سعی می کنیم در کمیته ها آشنایی کاملی با آخرین تکنولوژی ها پیدا کنیم و در حاشیه کنفرانس نیز از آخرین دستاوردها و فناوری شرکت های گاز بزرگ دنیا در نمایشگاه بازدید و با این شرکت ها مذاکره کنیم.
به گفته وی، ایران از نظر تعداد خلاصه مقاله های ارسالی رتبه نخست را در بین کشورهای جهان کسب کرده و از مجموع 400  مقاله پذیرفته شده نهایی نیز با 25 مقاله بعد از آمریکا و فرانسه در جایگاه سوم جهان قرار دارد.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همچنین تصریح کرد: در کنگره امسال، شرکت ملی گاز ایران ضمن برپایی و تجهیز غرفه ای اختصاصی، توانمندی های جمهوری اسلامی ایران و این شرکت را در حوزه های پالایش، انتقال، توزیع و تجارت گاز طبیعی را در معرض دید مخاطبان قرار داده است.
کنفرانس جهانی گاز بزرگترین و مشهورترین گردهمایی فعالان صنعت گاز جهان است که حدود چهار هزار نفر از بیش از 100 کشور دنیا را گرد هم می آورد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: