ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

4:49 | جولای07 تهران

تاکید ظریف بر ایستادن ایران در کنار دولت و مردم سوریه در مبارزه با تروریسم

تاریخ: 08:49, 03-06-2015.

تهران. چهارشنبه، 3 ژوئن 2015 میلادی برابر با 13 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، محمدجهاد لحام، رئیس مجلس مردمی سوریه، بعد از ظهر دیروز با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.
بنابراین گزارش، در این دیدار، وزیر امور خارجه ایران سیاست جمهوری اسلامی ایران را در حمایت از دولت و ملت سوریه برای مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری، تغییرناپذیر خواند و گفت: به شما به عنوان نماینده مردم سوریه و جناب آقای بشار اسد به دلیل مقاومت تاریخی‌تان در مقابل تروریست‌ها تبریک می‌گوییم.
ظریف با بیان اینکه در همه زمینه‌ها به ‌ویژه در جبهه سیاسی، پیروزی با ملت سوریه است، اظهار داشت: امروزه حامیان گروه‌های تروریستی منزوی و مجبور شده‌اند با دولت و ملت سوریه همکاری کنند؛ آنها فهمیده‌اند که امنیت و نفوذ را نمی‌توانند با پول یا فروش اسباب بازی‌های جنگی در منطقه تأمین کنند.
وزیر امور خارجه ایران هماهنگی‌های سه‌جانبه میان ایران، عراق و سوریه به ویژه در مبارزه با تروریسم و داعش را به نفع منطقه خواند و افزود: معتقدیم مشکلات منطقه باید به دست کشورهای منطقه حل شود.
در این دیدار محمدجهاد لحام نیز با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت سوریه، اظهار داشت: ما در سوریه با یک جنگ ظالمانه مواجه هستیم و ایستادگی دوستان سوریه به ‌ویژه ایران باعث شد بتوانیم در مقابل تروریسم و افراطی‌گری مقاومت کنیم.
وی با بیان اینکه تروریسم همچون غده‌ای سرطانی در منطقه گسترده شده است افزود: با این حال می‌بینیم مدعیان در جبهه مقابل ما جدیتی در مبارزه با آن به رغم شعارهایشان به خرج نمی‌دهند.
رئیس مجلس مردمی سوریه، بشار اسد را رمز مبارزه و مقاومت دانست وگفت: مردم سوریه و ارتش مردمی این کشور پشت سر او ایستاده‌اند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: