ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

3:42 | جولای07 تهران

وزیر خارجه ایران: امنیت با همکاری محقق می شود نه با بمباران

تاریخ: 05:54, 02-06-2015.

تهران. سه شنبه، 2 ژوئن 2015 میلادی برابر با 12 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از کشورهای منطقه خواست برای استقرار امنیت با یکدیگر همکاری کنند.
بنابراین گزارش، محمد جواد ظریف در گفتگوی اختصاصی با المیادین از حملات هوایی عربستان سعودی به یمن انتقاد و تاکید کرد دوران استقرار امنیت با حملات هوایی و پول دادن گذشته است.
ظریف از کشورهای همسایه خواست برای استقرار امنیت و مبارزه با افراط گرایی با یکدیگر همکاری کنند.
ظریف گفت: از شما می پرسم آیا ما یا دیگران یمن را بمباران می کنند؟
آیا ما هواپیماهای خود را برای بمباران کردن یمن به این کشور ارسال کرده ایم یا این که هواپیماهای حامل کمک های بشردوستانه ایران به یمن ارسال شده است؟
باید به این باور قطعی برسیم که دوران خرید امنیت و بمباران کردن کشورها برای استقرار امنیت گذشته است. امروز باید برای استقرار امنیت با یکدیگر همکاری کنیم و ایران آماده همکاری است و اقدامات ایران نیز همین را نشان می دهد. ما به هیچ یک از کشورهای همسایه خود حمله نکردیم بلکه همیشه به این کشورها کمک کرده ایم و همیشه قدرتی مستحکم در این منطقه در برابر افراط گرایی و طرف هایی هستیم که می خواهند وجهه اسلام را تخریب کنند. این مسئله برای همه ملت های منطقه اهمیت دارد.
وی خاطرنشان کرد: ما از ابتدا گفتیم کسانی که تنش های فرقه ای در جهان اسلام میان شیعیان و سنی ها ایجاد می کنند به سود طرف هایی کار می کنند که خواهان از هم پاشیدن کشورهای اسلامی هستند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: