سفیر آلمان بر گسترش همکاری اقتصادی کشورش با استان کرمان ایران تاکید کرد

تاریخ: 03:56, 01-06-2015.

تهران. دوشنبه، 1 ژوئن 2015 میلادی برابر با  11 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سفیر آلمان در تهران، برای بازدید از امکانات و ظرفیت های اقتصادی و علمی استان کرمان، دیروز به این استان سفر کرده است.
بنابراین گزارش، آقای میشل بارون فون اشتنبرگ ظهردیروز از دانشگاه شهید باهنر کرمان بازدید و در گفتگو با رئیس این دانشگاه، راه های تبادل علمی میان دانشگاه های آلمان و استان کرمان را بررسی کرد.
دراین دیدار قرار شد دانشگاه شهید باهنر کرمان وبرخی دانشگاه های آلمان در رشته های ایران شناسی، معدن، انرژی های نو، محیط زیست و آب همکاری کنند.
در این دیدار که رایزن فرهنگی سفارت آلمان نیز حضور داشت سفیر آلمان تاکید کرد ایرانیان در رشته های پزشکی و مهندسی در آلمان نامدار هستند و دولت متبوعش از توسعه مبادلات علمی بین دو کشور استقبال می کند.  
آقای اشتنبرگ همچنین در دیدار با استاندارکرمان گفت: آلمان دومین شریک تجاری ایران بعد از چین است و دربخش های انرژی، علمی، محیط زیست، انتقال آب و دیگر فعالیت های اقتصادی امکان همکاری بیشتر آلمان ها با استان کرمان وجود دارد. وی ابراز امیدواری کرد با رفع تحریم ها زمینه برای همکاری های بیشتر کشور متبوعش با ایران و استان کرمان فراهم شود.
در این دیدار آقای رزم حسینی استاندار کرمان نیز گفت: باوجود تحریم ها بیش از 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری دراستان کرمان در حال انجام است و آلمان نیز می تواند وارد این بازارپررونق شود.
استاندار کرمان همچنین گفت: قرار است دی ماه امسال مراسمی در سالگرد زلزله بم با حضور سفرای همه کشورهای خارجی در کرمان برگزار شود.
سفیر آلمان در تهران عصر دیروز با اعضای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان کرمان و نیز شهردار کرمان دیدار و گفتگو کرد و سپس از باغ تاریخی فتح آباد کرمان که در حال مرمت است بازدید کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: