ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:15 | جولای07 تهران

حمایت ایران از سرمایه گذاران خارجی در بخش معدن حمایت می کند

تاریخ: 03:32, 01-06-2015.

تهران. دوشنبه، 1 ژوئن 2015 میلادی برابر با  11 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران بر حمایت کامل دولت از سرمایه گذاران خارجی در بخش معدن تاکید کرد.
بنابراین گزارش، محمد خزاعی در اجلاس معدن و صنایع معدنی و در جمع مسئولان داخلی و مدیران شرکت های داخلی و خارجی گفت: در حمایت هایی که دولت ایران از سرمایه گذاران انجام می دهد تمامی موارد حقوقی، قانونی، مالکیت معنوی و فروش محصول بر اساس قوانین بازار در نظر گرفته شده است.
معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی ایران به ویژگی های بخش معدن اشاره کرد و گفت: ایران با حدود 60 میلیارد تن ذخایر معدنی از جمله سنگ آهن، مس، روی و ... در کنار ذخایر نفت و گاز فرصت مناسبی برای حضور سرمایه گذاران خارجی ایجاد کرده است.
وی در این حال با بیان اینکه سیاست های کلان دولت برای جذب سرمایه گذاری را مورد اشاره قرار می هد، گفت: ایران برغم مشکلات ناشی از تحریم توانسته است هیجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا باشد و تجارت خارجی را در سال 2014 به 90 میلیارد دلار برساند.
خزاعی اظهار داشت: ایجاد زیرساخت ها و افزایش خدمات مورد نیاز سرمایه گذاران برای بخش خصوصی داخلی و شرکت های خارجی از اقداماتی است که دولت آن ها را انجام می دهد.
وی بازار سرمایه ایران را رو به رشد خواند که محل مناسبی برای حضور شرکت های خارجی می تواند باشد.
به گفته خزاعی، ارزش بازار بورس ایران به 160 میلیارد می رسد.
رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گفت: افزایش تعاملات با کشورهای دیگر به عنوان یکی از سیاست های دولت است و با توجه به جایگاه اقتصادی و سیاسی ایران در منطقه و جهان و وجود ذخایر غنی زیرزمینی، همکاری با بخش های مختلف اقتصادی ایران مزیت های متعددی را برای سرمایه گذاران در پی دارد .
معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: برنامه های دولت در 2 سال گذشته تمرکز بر کاهش و کنترل نرخ تورم و همچنین افزایش نرخ رشد اقتصادی بوده است که توانست با کاهش نرخ تورم و مثبت کردن رشد اقتصادی فضای مساعدی را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم کند.
وی هدف فعلی برنامه های دولت را فراهم کردن محیط مناسب کسب و کار و تقویت توانمندی های اقتصادی ایران از طریق اصلاحات اقتصادی ذکر کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: