ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

9:48 | آوریل29 تهران

دیدار رئیس مجلس نمایندگان یونان با ظریف

تاریخ: 04:03, 29-05-2015.

تهران. جمعه، 29 می 2015 میلادی برابر با 8 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در ادامه سفر رسمی خود به یونان با خانم زوی کنستانتو پولو، رئیس مجلس نمایندگان این کشور دیدار کرد.
بنابراین گزارش، ظریف در این دیدار با اشاره به اینکه تقویت روابط پارلمانی و همکاری‌های اقتصادی دو کشور مورد توجه و اهتمام جمهوری اسلامی ایران است، از دعوت آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از وی برای سفر به تهران خبر داد.
وزیر امور خارجه ایران با تأکید بر ادامه مشاورت‌های سیاسی بین دو طرف، تشکیل گروه دوستی پارلمانی میان دو کشور را که بر تقویت مناسبات در سایر زمینه‌ها مؤثر خواهد بود، ضروری خواند.
ظریف با اشاره به استقبال مسئولان  دو کشور از برقراری خط مستقیم پروازی بین تهران و آتن گفت: ایجاد تسهیلات کنسولی و روادید امر مهمی در توسعه همکاری‌ها در حوزه صنعت گردشگری و افزایش رفت و آمد میان اتباع دو کشور است.
رئیس مجلس نمایندگان یونان نیز در این دیدار گفت: با توجه به تمدن دیرینه دو کشور، می‌توان زمینه‌های مشترک فراوانی برای گسترش روابط میان دو ملت یافت.
خانم کنستانتو پولو با تبریک به آقای لاریجانی برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی، از دعوت به عمل آمده برای سفر به تهران استقبال کرد و افزود: دیپلماسی پارلمانی میان دو کشور را باید تقویت کرد تا پشتوانه مؤثری برای تقویت روابط در سایر زمینه‌ها باشد.
رئیس مجلس نمایندگان یونان گفت: افزایش همکاری‌های فرهنگی ‌میان دو کشور مورد توجه و حمایت مجلس یونان است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: