امیر کویت از ایران خواست با جامعه جهانی همکاری کند

تاریخ: 02:54, 28-05-2015.

تهران. پنج شنبه، 28 می 2015 میلادی برابر با 7 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، امیر کویت گفت: ما از کشور همسایه، ایران می خواهیم تا با جامعه جهانی همکاری کند و به دنبال حسن همجواری باشد و از دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه خودداری کند.
بنابراین گزارش، صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت در سخنرانی خود در جلسه افتتاحیه چهل و دومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در کویت گفت: ما انفجار تروریستی را که در یکی از مساجد القطیف در عربستان سعودی رخ داد محکوم می کنیم. همه ما باید برای مقابله با تلاش گروه های تروریستی که می خواهند چهره نادرستی از اسلام ترسیم کنند همکاری کنیم. باید به طور جدی به تعصب های طایفه گرایانه که باعث ایجاد تفرقه در امت می شود توجه کرد.
الصباح افزود: ما با نگرانی تحولات عراق را پیگیری می کنیم. داعش به ثبات این کشور ضربه می زند و ما بر حمایت از عراق تاکید می کنیم.
وی خاطر نشان کرد: فاجعه انسانی در سوریه در حال گسترش است و تلاش ها برای متوقف کردن آن تاکنون سودی نداشته است. بحران سوریه فقط راهکار مسالمت آمیز دارد.
امیر کویت خاطر نشان کرد: عملیات ائتلاف (سعودی) علیه شبه نظامیان حوثی در یمن پس از آن آغاز شد که این شبه نظامیان با توسل به زور قدرت را در دست گرفتند. بحران یمن فقط با اجرای طرح شورای همکاری خلیج فارس حل و فصل خواهد شد. ما به درخواست رئیس جمهور یمن برای بازگرداندن دولت قانونی به این کشور پاسخ دادیم.
امیر کویت گفت: ما باید تلاش های مضاعفی برای مقابله با کشمکش هایی که کشورهای اسلامی با آن روبرو هستند انجام دهیم. ما بار دیگر از کشور همسایه، ایران می خواهیم تا با جامعه جهانی همکاری کند و به دنبال حسن همجواری باشد و از دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه خودداری کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: