ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

3:54 | جولای07 تهران

دیدار و گفتگوی ظریف با وزیر خارجه کویت

تاریخ: 08:16, 27-05-2015.

تهران. چهارشنبه، 27 می 2015 میلادی برابر با 6 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امورخارجه ایران با همتای کویتی خود در کویت دیدار کرد.
بنابراین گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری صدا و سیما از کویت، صباح خالد الصباح در دیدار با آقای ظریف بر تقویت مشاوره های سیاسی و ارتقای همکاری های دو جانبه و منطقه ای با ایران تأکید کرد.
وی گفت: کمیسیون مشترک همکاری های دو جانبه باید بیش از پیش فعال و باید زمان مناسبی برای برگزاری دور بعدی برگزاری این کمیسیون تعیین شود.
همچنین در این دیدار دو طرف ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه ای از جمله سوریه، یمن و عراق بر ضرورت مقابله همه جانبه با گروه های تروریستی به ویژه داعش تأکید کردند.
وزیر امورخارجه کویت با اشاره به موضوع هسته ای ایران ابراز امیدواری کرد ایران و کشورهای 1+5 به توافق جامع دست یابند چرا که این توافق برای ثبات، امنیت و پیشبرد همکاری های منطقه ای مهم است.
وی با اشاره به تحولات عراق بر ضرورت و تقویت حمایت از دولت حیدرالعبادی نخست وزیر این کشور تأکید کرد.
آقای ظریف نیز در این دیدار با اشاره به همکاری های خوب اقتصادی دو جانبه گفت: می توانیم این همکاری ها را در حوزه های مختلف به ویژه فرهنگی و سیاسی گسترش دهیم و ایران آماده تقویت این روابط است.
در این دیدار همچنین درباره تبادل زندانیان و بازداشت شدگان در دو کشور رایزنی شد.
ظریف درباره تحولات منطقه ای نیز گفت: انجام گفتگوهای سوری ـ سوری و یمنی ـ یمنی به دستیابی راه حل های جامع، فراگیر و با مشارکت همه طرف ها بدون پیش شرط منجر خواهد شد.
وی گفت: باید با عبرت گرفتن و استفاده از تجربه های میدانی در چند سال اخیر به اینگونه حوادث نگریست.

به اشتراک گذاشتن اخبار: