تشکیل شورای مشترک همکاری اقتصادی بین ایران و اندونزی

تاریخ: 12:36, 25-05-2015.


تهران. دوشنبه، 25 می 2015 میلادی برابر با  4 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نشست مشترک ایران و اندونزی با حضور وزیر هماهنگی روابط اقتصادی اندونزی و وزیر ارتباطات ایران در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.
بنابراین گزراش، غلامحسین شافعی در این نشست گفت: ایران با برخورداری از زیر ساخت های استثنایی همچون ده بندر بین المللی،‌ 13 هزار کیلومتر راه آهن،‌ 12 هزار کیلومتر لوله نفت و گاز، بیش از 3 هزار معدن به عنوان پنجمین تولید کننده آهن،‌ اولین تولید کننده فیروزه و هشتمین تولید کننده سیمان، پل ارتباطی شرق، غرب،‌ شمال و جنوب منطقه است.
وی افزود: جایگاه ایران در منطقه امکانات بلقوه ای را برای همکاری دیگر کشورها با ایران فراهم کرده است.
رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران گفت: تاکنون تفاهم نامه های زیادی بین ایران و اندونزی داشته ایم که البته رضایت کافی را به همراه نداشته است.
وی از تشکیل شورای مشترک همکاری بین دو کشور خبر داد گفت: اندونزی زمینه های مناسب و فراوانی را برای همکاری با ایران در زمینه های سد سازی، راه سازی، پتروشیمی، کاغذ سازی و مرکبات داراست که می تواند بازار مصرفی ما را تأمین کند.
شافعی افزود: آنچه تا به حال روابط تجاری بین دو کشور را تحت شعاع قرار داده محدودیت های سیاسی و اقتصادی ایران بوده است که امیدواریم در دولت تدبیر فرصت های جدیدی را پیش رو داشته باشیم.
وی افزود: حذف محدودیت های اقتصادی یکی از مهم ترین راه کارهای پیشرفت و گسترش روابط خارجی هر کشوری است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: