ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:05 | اکتبر05 تهران

ايران پنجمین کشور جهان در تنوع مواد معدنی

تاریخ: 10:59, 25-05-2015.


تهران. دوشنبه، 25 می 2015 میلادی برابر با  4 خرداد 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، با توجه به کشف معادن مولیبدن و نیکل و کبالت در ایران، این کشور در جایگاه پنجم جهان در تنوع مواد معدنی است .
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، مدیرکل امور اکتشافات وزارت صنعت، معدن وتجارت ایران شب گذشته در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی توانمندی های معادن وصنایع معدنی خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت: هم اکنون 70 نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور وجود دارد که ایران از لحاظ میزان ذخیره این مواد نیز رتبه دهم جهان را دارد .
آقای کشاورز افزود: هم اکنون حدود 7 هزار واحد معدنی در ایران وجود دارد که حدود 4 هزار و 500 واحد فعال و مابقی به دلیل نبود بازار مناسب، برای فروش و فرآوری آن، غیر فعال است .
وی گفت: اولویت اکتشاف در ایران هم اکنون مربوط به مواد معدنی گروه آهن و همچنین مس، طلا ومنگنز است.
مدیرکل امور اکتشافات وزارت صنعت، معدن وتجارت ایران افزود: در 2 سال اخیر جدید ترین اکتشافات ایران مربوط به ماده معدنی مولیبدن در استان آذربایجان شرقی و مواد معدنی نیکل و کبالت در خراسان جنوبی است.
آقای کشاورز گفت: پارسال 960 پروانه اکتشاف و 845 گواهی کشف در ایران صادر که به واسطه آن یک میلیارد و 750 تن به ذخایر معدنی ایران افزوده شد .
وی افزود: سالانه حدود 120 هزار نفر به صورت مستقیم در بخش معادن ایران مشغول به کارند .

به اشتراک گذاشتن اخبار: