ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:16 | ژوئن24 تهران

کشتی ایرانی حامل کمک های انسان دوستانه برای یمن به جیبوتی می رود

تاریخ: 15:52, 21-05-2015.


تهران. پنج شنبه، 21 می 2015 میلادی برابر با 31 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون وزیر امور خارجه ایران در سخنانی که چهارشنبه در ایسنا منتشر شد، اعلام کرد یک کشتی کمک رسانی ایران که قرار بود در بندر یمنی حدیده پهلو بگیرد در نهایت به جیبوتی خواهد رفت تا بازرسی شود.
بنابراین گزارش، حسین امیرعبداللهیان اعلام کر د: کمک هایی که این کشتی حمل می کند با هماهنگی کامل سازمان ملل متحد ارسال شده است.  این کشتی در جیبوتی پهلو خواهد گرفت و پروتکلی که سازمان ملل پیش بینی کرده است اجرا خواهد شد و مورد بازرسی قرار خواهند گرفت.
علاوه بر این، ‌والری آموس معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور کمک های اضطراری سازمان ملل چهارشنبه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد.
به گفته امیرعبداللهیان، آموس و ظریف درباره اوضاع یمن و راه های سرعت بخشیدن به ارسال کمک های بشردوستانه به این کشور گفتگو کردند.
کشتی باری ایرانی 2500 تن مایحتاج اولیه مانند آرد، برنج، دارو و آب را حمل می کند که در یمن به سبب درگیری ها به شدت نیاز است .
آمریکا از ایران خواسته بود تا بار این کشتی را مطابق با مقررات سازمان ملل از طریق مرکز توزیعی که در جیبوتی در برابر سواحل یمن ایجاد شده است، تحویل دهد.
تهران در ابتدا اعلام کرده بود با سازمان ملل هماهنگ کرده است تا این کشتی در بندر حدیده یمن در دریای سرخ که تحت کنترل نیروهای حوثی قرار دارد، تخلیه شود.
بنابر اعلام رسانه های ایرانی ، چندین پزشک ،‌خبرنگار و فعالان ضد جنگ از آمریکا ،‌آلمان ، فرانسه داخل این کشتی هستند.
پنتاگون اعلام کرده است این کشتی را زیر نظر دارد که این مسئله خشم مقامات ایرانی را برانگیخت و درباره هرگونه تلاش برای بازرسی این کشتی هشدار دادند.
اواخر آوریل ، هواپیماهای سعودی مانع از آن شدند که یک هواپیمای باری ایران که بنابر اعلام تهران حامل کمک های بشردوستانه بود در صنعا پایتخت یمن که تحت کنترل حوثی ها است به زمین بنشیند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: