ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:30 | ژوئن24 تهران

ایران با هیأتی از طالبان افغانستان گفتگو کرد

تاریخ: 14:07, 21-05-2015.


تهران. پنج شنبه، 21 می 2015 میلادی برابر با 31 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، طالبان افغانستان روز چهارشنبه اعلام کرد در روزهای اخیر هیئتی را به تهران اعزام کرده است تا درباره اوضاع افغانستان با مقامات ایرانی گفتگو کنند.
بنابراین گزارش، این اقدام در حالی صورت گرفته است که دولت افغانستان تلاش می کند طالبان را برای متعهد شدن در مذاکرات صلح متقاعد کند.
طالبان در بیانیه ای اعلام کرد: هیئتی بلندپایه به سرپرستی طیب آغا، رئیس دفتر سیاسی امارت اسلامی (نام رسمی جنبش طالبان) اخیراً سفری به ایران داشت.
براساس این بیانیه که در پایگاه اینترنتی طالبان منتشر شد این هیئت به منظور گفتگو درباره اوضاع کنونی افغانستان، منطقه،‌ جهان اسلام و اوضاع مهاجران افغان ساکن ایران با مقامات ایرانی دیدار کرد.
طالبان اطمینان داد این دیداری عادی بود که نمایندگان طالبان در چارچوب سفر به خارج از افغانستان به منظور گفتگو درباره مشکلات دوجانبه، برقراری و گسترش و تحکیم روابط انجام دادند.
این منبع همچنین اعلام کرد هیئت های طالبان پیش از این به ژاپن، فرانسه و چین نیز سفر کرده اند و این سفرها ادامه خواهد داشت.
روز سه شنبه پایگاه اینترنتی اطلاع رسانی تسنیم گزارش داده بود هیئت طالبان برای گفتگو با مقامات ایرانی درباره تحولات جهان اسلام  در تهران به سر می برد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: