ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:14 | جولای07 تهران

وزیر خارجه روسیه: نباید فرصت توافق با ایران را از دست داد

تاریخ: 11:54, 21-05-2015.


تهران. پنج شنبه، 21 می 2015 میلادی برابر با 31 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیروز اعلام کرد در شرایط کنونی ظرفیت های بالقوه جدی برای دستیابی به توافق نهایی در خصوص برنامه هسته ای ایران وجود ندارد و نباید این فرصت ها را از دست داد.
بنابراین گزارش، سرگئی لاوروف امروز طی سخنانی در برابر شورای فدراسیون روسیه با بیان این مطلب اعلام کرد:‌ تنها تلاش های مشترک از سوی جامعه بین المللی قادر است ما را به سمت حل و فصل دشوارترین و پیچیده ترین مسائل بین المللی رهنمون سازد، و این مهم در طول حل و فصل موفقیت آمیز مسئله تسلیحات شیمیایی سوریه و نیز در خصوص مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران محقق شده است، جایی که به لطف بررسی ها و نقطه نظرات سازنده همه شرکت کنندگان موفق شده ایم تا یک ظرفیت بالقوه جدی را در دستیابی به توافق نهایی شکل بدهیم.
لاوروف ضمن تقدیر از نقش موثر و سازنده میانجی گران بین المللی در پیشبرد گفتگوهای مربوط به توافق برنامه هسته ای ایران گفت: این فرصت را باید مغتنم شمرد و نباید آن را از دست داد و در روند دستیابی به توافق نهایی نباید به ‌ شیوه های اعمال فشار ‌بر ایران متوسل شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: