ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:43 | جولای07 تهران

ایران نشست عربستان درباره یمن را نشستی نمایشی خواند

تاریخ: 16:16, 20-05-2015.


تهران. چهارشنبه، 20 می 2015 میلادی برابر با 30 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون عربی افریقای وزیر امور خارجه ایران گفت:  بر اساس هماهنگی های دبیرکل سازمان ملل متحد و نماینده ویژه وی در امور یمن، توافق قابل توجهی برای گفتگوی گروه های یمنی در ژنو حاصل شده است .
بنابراین گزارش، امیرعبداللهیان با اشاره به فرجام طرح 4 ماده ای جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل بحران یمن افزود: یکی از محورهای این طرح گفتگوهای یمنی - یمنی با نظارت سازمان ملل است که باید در مکانی مورد توافق همه گروه های یمنی شکل بگیرد.
وی گفت : دبیرکل سازمان ملل تلاش دارد که این نشست در روزهای آینده در ژنو برگزار شود .
معاون وزیر امور خارجه ایران همچنین ، نشست ریاض را نشستی نمایشی و شتابزده دانست و افزود:‌ برگزاری این نشست کمکی به رفع مشکل نمی کند و سعودی ها با این حرکت نمایشی در پی کاهش نقش سازمان ملل متحد هستند تا راساً درباره یمن تصمیم بگیرند.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: مردم یمن قطعاً چنین اجازه ای را به عربستان و هیچ کشور دیگری نخواهند داد که برایشان تصمیم بگیرند و مردم فهیم و گروه های متنوع یمنی در نشست گفتگوی ملی فراگیر در ژنو با نظارت سازمان ملل درباره توافقات سیاسی قابل قبول گفتگو و تفاهم خواهند کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: