ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:25 | جولای07 تهران

ارسال نخستین محموله کمک های انسان دوستانه ایران از طریق جیبوتی به یمن

تاریخ: 15:05, 20-05-2015.


تهران. چهارشنبه، 20 می 2015 میلادی برابر با 30 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با خبرنگارتلویزیون ایران در پاسخ به پرسشی درباره سرانجام ارسال کشتی حامل کمک های انسان دوستانه ایران به یمن گفت : ما از ابتدا در وزارت امور خارجه موضوع ارسال کمک های انسان دوستانه به یمن را در قالب های مختلف پیگیری کردیم.
امیر عبداللهیان افزود: یکی از این قالب ها، تسهیل ارسال کمک ها با کشتی نجات است که اقدامی نمادین برای ابراز همدردی با مردم یمن محسوب می شود.
وی گفت‌: قالب دیگر ارسال کمک های انسان دوستانه ازطریق هوایی به مناطقی درهمسایگی یمن است که سازمان ملل تعیین کرده و به طور مشخص بندر سلاله عمان و بندر جیبوتی برای این کار تعیین شده است و انتقال این کمک ها با هماهنگی کامل سازمان ملل پیگیری می شود.
معاون وزیر امور خارجه از ارسال نخستین محموله کمک های انسان دوستانه ایران از طریق جیبوتی در 24 ساعت آینده خبر داد و افزود: مجوزهای لازم برای نخستین پرواز از طریق جیبوتی به منظور ارسال کمک های انسان دوستانه ما از طریق سازمان ملل متحد فراهم شده است و در 24 ساعت آینده این پرواز حامل کمک های ما در جیبوتی فرود می آید و در کوتاه ترین زمان با مشارکت سازمان ملل و هلال احمر ما وارد یمن خواهد شد .
امیرعبداللهیان گفت: درخصوص کشتی حامل کمک های انسان دوستانه ما نیز هماهنگی کامل با سازمان ملل به منظور تسهیل در انتقال کمک ها چه به طور مستقیم و چه به طور غیر مستقیم از مسیرهای ثالث و تعیین شده سازمان ملل در حال پیگیری است.
وی افزود: نکته مهم این است که این کمک ها به بهترین وجه و در نخستین فرصت ممکن به دست مردم نیازمند یمن خواهد رسید.

به اشتراک گذاشتن اخبار: