ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

7:56 | سپتامبر25 تهران

آمادگی فائو برای مقابله با تخریب اراضی در ایران

تاریخ: 12:35, 20-05-2015.


تهران. چهارشنبه، 20 می 2015 میلادی برابر با 30 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سازمان خواربار و کشاروزی ملل متحد (فائو) از آمادگی خود برای توسعه همکاری با وزارت جهاد کشاورزی در مقابله با تخریب اراضی و مناطق جنگلی ناشی از چالش های تغییرات اقلیمی و کمبود آب، در قالب برنامه یکپارچه کشوری به شیوه ای پایدار و با مشارکت جوامع محلی خبر داد.
بنابراین گزارش، سرج ناکوزی نماینده فائو در ایران در پایان بازدید سه روزه از استان کرمان و حضور در شهرستان ریگان به عنوان یکی از سایت های پروژه "احیای اراضی جنگلی و تخریب شده" که با همکاری فائو، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری ایران و با حمایت مالی تسهیلات جهانی محیط زیست (جف) در حال انجام است، بر نتایج ارزشمند حاصل از انجام این پروژه در احیای اراضی جنگلی و تخریب شده تحت تاثیر فرسایش بادی و خاک های شور تاکید کرد.
ناکوزی تصریح کرد: این پروژه نمونه ای از همکاری موثری است که دستاورد های آن نه تنها حفاظت از منابع ارزشمندی طبیعی را به همراه داشته، بلکه عاملی برای ارتقای معیشت جوامع محلی نیز است.
نماینده فائو گفت :‌ تکمیل دانش و قابلیت های موجود در دفتر امور بیابان ، سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور با تجارب فنی فائو در عمل به تسریع مقابله با چالش های اقتصادی و زیست محیطی ای منجر شده که جوامع روستایی ریگان را هدف قرار داده است. وی افزود، این همکاری دقیقا نمونه ایده آل مشارکت فائو در ایران است که تجارب فنی بین المللی در حمایت از سازمان های ملی جهت پر کردن خلاءهای ظرفیتی به کار گرفته می شود و با موفقیت به راه حل های پایداردر بلند مدت دست می یابیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: