ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

7:59 | سپتامبر25 تهران

تیم ملی ایران قهرمان تکواندوی جهان شد

تاریخ: 17:32, 19-05-2015.


تهران. سه شنبه، 19 می 2015 میلادی برابر با 29 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، تیم ملی تکواندوی مردان ایران برای دومین بار با شایستگی قهرمان جهان شد و این بار در کشور روسیه جام قهرمانی بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی جهان را بالای سر برد.
بنابراین گزارش و به نقل از سایت فدراسیون تکواندوی ایران، پرونده بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان، پس از 7 روز پیکار 875 تکواندوکار از 144 کشور دیروز در ورزشگاه تراکتور شهر چلیابینسک روسیه بسته شد و تیم ملی تکواندوی ایران در بخش مردان با 3 مدال طلای عاشورزاده، حجی زواره و خدابخشی  و یک برنز یعقوبی و با 65 امتیاز بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد.
روسیه با 2 مدال نقره و 3 برنز و 50 امتیاز نایب قهرمان شد و ازبکستان با یک طلا و دو نقره و با 43 امتیاز بر جایگاه سوم ایستاد.
کره جنوبی و اسپانیا به ترتیب با 42 و 34 امتیاز نیز چهارم و پنجم شدند.
این دومین بار در طول تاریخ 42 ساله تکواندوی جهان است که ایران توانسته در بخش مردان قهرمان جهان شود، پیش از این کره‌ای ها 20 بار جام قهرمانی را بالای سر بردند و ایران یکبار در سال 2011 در کره جنوبی، مهد تکواندوی جهان، عنوان قهرمانی را بدست آورده بود.
اما در بخش زنان کیمیا علیزاده با کسب مدال برنز این رقابت ها، اولین مدال تاریخ تکواندوی زنان ایران را در مسابقات جهانی دشت کرد و تاریخ ساز شد.
در بخش زنان؛ کره جنوبی قهرمان شد، چین تایپه بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و ترکیه در جایگاه سوم قرار گرفت.
بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی تکواندوی جهان از 22اردیبهشت ماه در 8 وزن آغاز و دیروز به پایان رسید.

به اشتراک گذاشتن اخبار: