ایران و سوریه راه کارهای اجرای توافق نامه همکاری های مشترک را نهایی کردند

تاریخ: 15:19, 19-05-2015.


تهران. سه شنبه، 19 می 2015 میلادی برابر با 29 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رستم قاسمی رئیس ستاد توسعه همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و سوریه در دیدار دیروز خود با  وائل حلقی نخست وزیر سوریه راهکارهای اجرای توافق نامه همکاری های مشترک اقتصادی را نهایی کرد.
بنابراین گزارش، در این دیدار که با حضور سفیر دو کشور، شماری از مسئولان اقتصادی ایران و سوریه برگزار شد، حلقی و قاسمی همچنین راهکارهای تامین نیازهای مردم سوریه با توجه به تحریم های اعمال شده از سوی کشورهای غربی علیه این کشور را بررسی کردند.
جمهوری اسلامی ایران همزمان با سفر دو ماه پیش طیب نیا وزیر اقتصاد ایران به دمشق توافق نامه فراگیری برای همکاری های مشترک اقتصادی امضا کردند.
سرمایه گذاری مشترک دو کشور در زمینه های نفت، بنادر، معدن، کشاورزی، برق، صنایع و احداث کارخانه های آردسازی از مهمترین توافقات تفاهم نامه مشترک دو کشور است.
وائل حلقی با اشاره به اینکه گروه های مسلح تروریستی در جنگ همه جانبه علیه این کشور تاسیسات زیرساختی را مورد حمله قراردادند، اعلام کرد: شرکت های ایرانی در مشارکت در برنامه بازسازی این کشور در اولویت قراردارند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه درهای بازارهای اقتصادی ایران و سوریه باید به روی شرکت ها و بازرگانان دو کشور گشوده شود، آمادگی دمشق را برای اعطای تسهیلات لازم به منظور فعالیت شرکت ها و بازرگانان ایرانی در سوریه مورد تاکید قرارداد.
رستم قاسمی هم در این دیدار باردیگر بر حمایت رهبری، دولت و مردم ایران از دولت و مردم سوریه در جریان جنگ همه جانبه تروریست های تکفیری علیه سوریه تاکید و تصریح کرد، سوریه در صف مقدم مبارزه علیه تروریسم ایستاده است، به ویژه اینکه گروه های تروریستی ابزاری در دست کشورهای غربی برای غارت منطقه هستند.
در این دیدار علاوه بر هیأت همراه رستم قاسمی، شماری از وزیران سوری از جمله وزیران اقتصاد، دارایی، تشریفات ریاست جمهوری، دبیرکل هیأت دولت، رئیس سازمان برنامه ریزی و همکاری های بین المللی سوریه و نیز شماری از مدیران ارشد این کشور در زمینه اقتصادی و تجاری حضور داشتند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: