وزیر دفاع عراق: با کمک ایران بر دشمنان ملت عراق پیروز می شویم

تاریخ: 13:54, 19-05-2015.


تهران. سه شنبه، 19 می 2015 میلادی برابر با 29 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بنا بر اعلام وزیر دفاع ایران، این کشور با تمام توان در کنار دولت و ملت عراق ایستاده و بدون هیچ گونه چشم داشتی درخواست برادران عراقی خود را اجابت کرده است.
بنابراین گزارش، سردار دهقان دردیدار با وزیر دفاع عراق گفت: روابط دو کشور تاریخی و ریشه دار است و این پیشینه، همبستگی دو ملت را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به سفر موفقیت آمیز رئیس جمهور عراق به تهران و دیدار وی با رهبر و رئیس جمهور ایران گفت: ما در اینجا هستیم تا اراده خود را برای اجرای توافقات صورت گرفته و گسترش همکاری‌ها نشان دهیم و با هم افزایی و تقویت مقاومت فعالانه، چالش‌ها و بحران‌های امنیتی را برطرف سازیم.
وزیر دفاع ایران با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران علاقه‌ مند و مصمم به توسعه روابط و همکاری با دولت عراق در ابعاد مختلف به ویژه دفاعی - امنیتی است، گفت: شرایط منطقه از جمله تساعد بحران و ناامنی در محیط امنیتی مشترک ایران و عراق، ضرورت همکاری های نزدیک دفاعی میان دو کشور را اجتناب ناپذیر کرده است.
وزیر دفاع عراق تصریح کرد: ایران و عراق یک کشور واحد هستند و روابط آن ها فراتر از مرزهای جغرافیایی است.
العبیدی با تشریح چالش های پیش روی عراق گفت: به طور حتم توسعه همکاری‌های دو کشور ما را در غلبه بر این چالش‌ها توانمند و موفق خواهد کرد.
وی با تشکر و قدردانی از کمک های جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ما به شدت به حمایت و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به ویژه در این برهه حساس نیازمندیم و امیدواریم بتوانیم با اشتراک مساعی با ایران بر دشمنان ملت عراق پیروز شویم.
العبیدی با تبیین آخرین تحولات میدانی عراق در نبرد با تروریست‌ها گفت: با وحدت، انسجام داخلی، جانفشانی نیروهای مسلح و ملت عراق اجازه نخواهیم داد تروریست‌ها به اهداف شومشان نائل شوند و معتقدیم پیروزی نهایی از آن ملت عراق است.
گفتنی است وزیر دفاع ایران امروز با رئیس جمهور عراق دیدار خواهد کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: