ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:17 | مه19 تهران

اوباما تلاش های سلطان قابوس را در بارۀ مذاکرات هسته ای ایران تحسین کرد

تاریخ: 16:00, 18-05-2015.


تهران. دوشنبه، 18 می 2015 میلادی برابر با  28 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس جمهور آمریکا موفقیت سلطان قابوس، پادشاه عمان را در خصوص مذاکرات هسته ای ایران مورد تحسین و تمجید قرار داد.
بنابراین گزارش، روزنامه تایمز عمان، روز شنبه در خبری به اقدام باراک اوباما در تحسین سلطان قابوس، پادشاه اردن بخاطر برگزاری موفقیت آمیز مذاکرات هسته ای بین ایران و پنج بعلاوه یک اشاره کرد.
اوباما روز پنج شنبه ضمن دیدار و گفتگو با سید فهد بن محمود السعید، معاون نخست وزیر عمان در شورای وزیران در واشنگتن، نقش مثبت عمان در به ثمر رساندن و حصول توافق هسته ای با ایران را مورد تحسین قرار داد و گفت: تلاش های صادقانه ی سلطان قابوس بود که به پیشبرد مذاکرات با ایران در مراحل مختلف گفتگوهای هسته ای منجر شد.
سید فهد در این دیدار، به نمایندگی از طرف سلطان قابوس، ریاست هیئت سلطنتی اعزامی به کمپ دیوید را برعهده داشت.
اوباما همچنین در اظهارات خود رویکرد مقامات عمان را در نحوه برخورد با مسائل و چالش های بین المللی و منطقه ای مورد تحسین قرار داد و بر وجود روابط مستحکم بین آمریکا و عمان تأکید نمود.
سید فهد همچنین پیام و دعای خیر سلطان قابوس برای رئیس جمهور آمریکا را به وی اعلام و خواستۀ سلطان قابوس را پیشرفت و سعادت بیشتر مردم کشورش در کنار روابط سالم با آمریکا عنوان نمود.
وی همچنین از باراک اوباما بخاطر پیام تحسین و قدردانی از سلطان قابوس برای رهبری خردمندانه مسائل تشکر کرد و پیام قابوس مبنی بر خواست و تمایل بالای وی برای حفظ امنیت و ثبات در منطقه را به اوباما اعلام نمود.
سید فهد از رئیس جمهور آمریکا بخاطر همکاری و تقویت روابط بین دو کشور و همچنین بخاطر نقش آمریکا در تقویت امنیت و ثبات منطقه قدردانی نمود.
باراک اوباما نیز از فهد خواست پیام و بهترین آرزوهای او برای سلامتی، شادی، پیشرفت و سعادت بیشتر مردم عمان را به مردم این کشور و سلطان قابوس ابلاغ نماید.

به اشتراک گذاشتن اخبار: