ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:56 | اکتبر06 تهران

تلاش مجدد نتانیاهو برای جلوگیری از توافق هسته ای با ایران

تاریخ: 12:36, 18-05-2015.


تهران. دوشنبه، 18 می 2015 میلادی برابر با  28 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد هنوز برای جلوگیری از توافق هسته ای ایران و کشورهای قدرتمند جهان که به گفته وی باعث دستیابی تهران به تسلیحات هسته ای خواهد شد، فرصت باقی است.
بنابراین گزارش یه نقل از خبرگزاری فرانسه، نتانیاهو در مراسمی که به مناسبت سالگرد تصرف شرق بیت المقدس توسط اسرائیل در جنگ شش روزه سال 1967  برگزار شد در این باره گفت: این برنامه، توافقی را در اختیار ایران قرار می دهد که مسیر را برای دستیابی به سلاح هسته ای هموار می کند. هنوز برای عقب نشینی از این برنامه دیر نشده است.
آمریکا، انگلیس، چین، فرانسه، روسیه و آلمان در حال برگزاری مذاکراتی با تهران هستند که هدف آن، نهایی کردن یک موافقتنامه تا سی ام ماه ژوئن است که بر اساس آن، ایران از دستیابی به تسلیحات هسته ای منع خواهد شد. اسرائیل اعلام کرده است نمی توان به ایران اعتماد کرد که این موافقتنامه بالقوه را که راه های گریز بسیاری در آن وجود دارد، محترم بداند.
نتانیاهو در این باره گفت: ما با این توافق مخالف هستیم و ما تنها افرادی نیستیم که با این موضوع مخالفیم. باید به یک توافق بهتر دست پیدا کنیم و این موضوع، ممکن است.
کشورهای سنی عرب حاشیه خلیج  (فارس) از این موضوع نگران هستند که توافق هسته ای با ایران باعث ایجاد روابط نزدیک آمریکا با این دشمن اصلی و شیعه آنها شود. سران این کشورها عقیده دارند ایران عامل تشدید درگیری ها در یمن، سوریه و عراق است.
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه گذشته در نشست کمپ دیوید تلاش کرد متحدان این کشور در حاشیه خلیج (فارس) را متقاعد کند که مشارکت با ایران، به بهای از دست دادن آنها تمام نخواهد شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: