رئیس مجلس ایران براهميت همکاري‌هاي مشترک ايران وعراق براي تأمين ثبات و آرامش در منطقه تأکيد کرد

تاریخ: 13:01, 14-05-2015.


تهران. پنجشنبه، 14 می 2015 میلادی برابر با 24 اردیبهشت 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار رئیس‌جمهور عراق، با یادآوری جایگاه راهبردی روابط دوکشور، بر حمایت همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران از مردم و کشور عراق در جنگ با تروریسم تأکید کرد.
بنابر این گزارش، آقای علی لاریجانی از جمهوری عراق به عنوان کشوری بزرگ و مهم در منطقه و جهان اسلام یاد کرد و گفت: سفر رئیس جمهور کشور دوست و برادر جمهوری عراق در این مقطع مهم تاریخی و مصادف با ایام عید مبعث رسول مکرم اسلام (ص)، رویدادی مبارک و بسیار مهم تلقی می‌شود.
وی با اشاره به اشتراکات متعدد بین دو کشور در فرایند توسعه مناسبات فی‌مابین افزود: اشتراکات غنی تاریخی، دینی، فرهنگی و جغرافیایی پیوند عمیقی را بین مردم دو کشور ایجاد کرده که استحکام آن امروزه در تمام زمینه‌ها محسوس و مشهود است.
آقای لاریجانی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه‌ای و بین المللی اظهار داشت: امروزه تروریسم از مرزهای منطقه‌ای عبور کرده و بلای جان جامعه بین الملل شده است و تمام کشورها باید به این واقعیت انکارناپذیر اذعان کنند که تروریسم یک معضل فراگیر بین المللی است.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: تدوین و اجرای یک طرح کلان برای مبارزه با تروریسم ازجانب جامعه بین الملل امری ضروری است و اگر با آن همچنان برخورد منفعلانه و تاکتیکی صورت گیرد، ریشه‌کن نخواهد شد.
وی افزود: خوشبختانه دولت و مردم عراق در مقابله با خطر تروریسم داعش به دستاوردهای مهمی دست یافته‌اند که این حرکت تا محو کامل گروه‌های خطرناک تروریستی باید استمرار یابد و تقویت شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: