ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:07 | مه20 تهران

نماينده ايران در آژانس: تحريمها نتوانسته ايران را از اهدافش دورکند

تاریخ: 10:21, 14-05-2015.


تهران. پنجشنبه، 14 می 2015 میلادی برابر با 24 اردیبهشت 1393 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سفیر و نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: مذاکرات طراحی شده پیش رو نشانگر این است که تحریمها نتوانسته است ایران را از روند غنی سازی هسته ای بازدارد.
بنابر این گزارش، رضا نجفی در مصاحبه با خبرنگاران، در خصوص توضیحات یوکیو آمانو در باره بازرسیهای به عمل آمده از ایران گفت: اجرای پادمانهای آژانس مربوط به سالهای قبل است یعنی سال 1350 که ایران هم مانند تمامی کشورهای عضو آژانس متعهد شد تا تأسیسات خود را تحت نظارت آژانس قرار دهد.
وی افزود: در آن زمان وظیفه آژانس نظارت بر عملکرد کشورهای عضو و تهیه گزارشهایی از بررسیهای خود بود.
رضا نجفی در ادامه گفت: درباره پروتکل الحاقی ویژگیهای خاصی وجود دارد که علاوه بر موارد ذیل پادمان باید موارد دیگری از قبیل ساخت سانتریفیوژها و مواد هسته ای که مورد استفاده قرار می گیرند و بازرسان آژانس در خصوص آنها نیاز به بازرسی دارند باید این حق به آنها داده شود اما در این ویژگی ذکر نشده است که آژانس اجازه بازرسی از مناطق نظامی را هم دارد.
وی با بیان اینکه قطعاً در سایتهای ما کار هسته ای غیرمجاز انجام نمی شود گفت: مشکلی برای نمونه برداری از سایتها نداریم و می دانیم که در نهایت این بازرسیها پاسخ تأییدی به اتهامات آژانس در خصوص اعداد احتمالی و سندهای جعلی نخواهد بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: