ابراز آمادگی همکاری ایران برای پایان دادن بحران یمن

تاریخ: 06:05, 12-05-2015.

تهران. سه شنبه، 12 می 2015 میلادی برابر با 22 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،  جمهوری اسلامی ایران با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن و دبیرخانه ملل متحد همکاری نزدیک دارد و آماده است هرگونه کمکی را هم در حوزه انسان دوستانه و هم در حوزه رسیدن به راه حل سیاسی در حد توان خود انجام دهد.
بنابراین گزارش، وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری با همتای آفریقای جنوبی خود گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران یمن و از ابتدای حملات غیرقانونی به این کشور به صراحت اعلام کرد که راه حل یمن نظامی نیست و این حملات به جز کشتار مردم بی دفاع نتیجه ای به بار نخواهد آورد .
وی با اشاره به طرح چهارماده ای جمهوری اسلامی ایران برای پایان بحران یمن گفت: ما این طرح را به دبیر کل سازمان ملل اعلام کردیم و نخستین پیشنهاد ما آتش بس فوری و همه جانبه بود. دوم کمک رسانی انسانی به یمن بود که متاسفانه عربستان با تمام قوا مانع آن شده است که این اقدام آنها بر خلاف حقوق بین الملل بشردوستانه و تعالیم اسلامی است که مردود و غیرقابل قبول است و باید امکان کمک رسانی به مردم یمن فراهم شود .
وزیر امورخارجه افزود: سومین پیشنهاد ما در این طرح چهار ماده ای گفتگوهای یمنی- یمنی و چهارم ایجاد یک حکومت فراگیر و دارای روابط مثبت و مناسب با همه همسایگان است .
ظریف گفت: هر آتش بس و توقف عملیات نظامی که تنها قربانی آن زنان و کودکان هستند مورد حمایت ماست و باید این آتش بس به آتش بس دائمی تبدیل شود و مذاکرات برای ایجاد یک حکومت فراگیر فوراً ادامه پیدا کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: