ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:07 | اکتبر06 تهران

انتقاد هلال احمر ایران از جمعیت های صلیب سرخ

تاریخ: 05:53, 12-05-2015.

تهران. سه شنبه، 12 می 2015 میلادی برابر با 22 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس جمعیت هلال احمر ایران از بی تفاوتی اعضای هیآت حاکمه فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر نسبت به بمباران مردم بی دفاع یمن انتقاد کرد.
بنابراین گزارش، سید امیر محسن ضیائی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره هلال و رسانه بی اخلاقی را مهمترین چالش پیش روی حقوق بشر دانست و گفت: حمله عربستان سعودی به مردم یمن و سکوت سایر کشورها و مجامع بین المللی ریشه در بی توجهی به حقوق بشر دارد.
وی با اشاره به نقش رسانه ها در حفظ اصول اخلاقی جامعه، انتشار اخبار درست از رسانه ها را در تصمیم گیری مسئولان بسیار با اهمیت توصیف کرد و از دست اندرکاران و فعالان در رسانه ها خواست برای اطلاع رسانی به مردم و مسئولان ضمن استفاده از روش های مدرن به موضوع اخلاق و رعایت آن توجه بیشتری داشته باشند.
ضیائی جمعیت هلال احمر ایران را که فعالیت خود را از 90 سال پیش آغاز کرده است، توانمندترین جمعیت ها در جهان دانست و افزود: شناخت مردم از وظایف و ظرفیت‌های جمعیت هلال احمر نقش موثری در پیشبرد اهداف بشردوستانه این جمعیت دارد که در این زمینه رسانه ها نقش موثری خواهند داشت .
وی با بیان اینکه ارتقای آگاهی مردم برای امدادرسانی در مواقع بحرانی بسیار با اهمیت است از آمادگی این جمعیت برای آموزش مردم از طریق رسانه ها خبر داد.
در این مراسم از رسانه های برتر به علت انعکاس فعالیت های جمعیت های هلال احمر و ترویج فرهنگ امدادرسانی در میان مردم تجلیل شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: