ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:11 | اکتبر06 تهران

معاون وزیر خارجه ایران با نماینده جدید بان کی مون در امور یمن تلفنی گفتگو کرد

تاریخ: 04:38, 12-05-2015.

تهران. سه شنبه، 12 می 2015 میلادی برابر با 22 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با نماینده جدید دبیر کل سازمان ملل متحد در امور یمن در خصوص آخرین تحولات و وضع انسانی این کشور بحث و تبادل نظر کردند.
بنابراین گزارش، حسین امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی بر آمادگی ایران برای کمک به رفع مشکلات یمن تأکید کرد و اظهار داشت: ‌تجاوز عربستان سعودی به یمن و مردم مظلوم و بی دفاع این کشور غیر قابل قبول است.
وی تأکید کرد: ضروری است سازمان ملل و نهادهای امدادرسانی بین المللی تلاش های خود را برای پایان دادن به بحران کنونی یمن هر چه زودتر آغاز کنند.
امیرعبداللهیان افزود: از سازمان ملل متحد انتظار می رود اقدامی مؤثر، ‌صریح و بازدارنده در قبال تجاوز و کشتار آشکار عربستان سعودی علیه مردم بی دفاع یمن که ناقض قوانین بین المللی است اتخاذ کند .
معاون وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت: ‌جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا هر گونه اقدام لازم را برای ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم مظلوم و بی دفاع یمن انجام دهد.
امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی همچنین انتخاب اسماعیل ولد شیخ احمد از جانب دبیر کل سازمان ملل به عنوان نماینده جدید این سازمان در امور یمن را تبریک گفت.
شیخ احمد نیز در این گفتگوی تلفنی نقش جمهوری اسلامی ایران را در منطقه مهم دانست و اظهار داشت: ‌سازمان ملل به مشورت با ایران برای کمک به رفع مشکلات منطقه اهتمام دارد .
وی بر حرکت در سه مسیر آتش بس پایدار‌، گفتگوهای فراگیر ملی و ارسال کمک های انسان دوستانه به یمن تأکید کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: