ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:36 | اکتبر06 تهران

کشتی حامل کمک های انسان دوستانه ایران عازم یمن شد

تاریخ: 04:01, 12-05-2015.

تهران. سه شنبه، 12 می 2015 میلادی برابر با 22 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مراسم بدرقه رسمی کشتی حامل کمک های انسان دوستانه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به مردم یمن با نام کشتی نجات در اسکله شهید رجایی بندرعباس برگزار شد.
بنابراین گزارش، در این مراسم که معاون استاندار، دبیرکل جمعیت هلال احمر، جمعی از مردم و مسئولان استان هرمزگان ایران و مسافران و خدمه کشتی نجات حضور دارند، ابتدا کلام ا... مجید و سپس سرود جمهوری اسلامی ایران نواخته شد، در این مراسم همچنین تعدادی از شخصیت های بین المللی ضد جنگ که در این کشتی به سمت یمن عازم می شوند نیز حضور داشتند.
کشتی نجات حامل 2500 تن کمک های انسان دوستانه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پس از مراسم بدرقه رسمی اسکله شهید رجایی بندرعباس را به سمت خلیج فارس، دریای عمان، اقیانوس هند و خلیج عدن ترک کرد این کشتی پس از رسیدن به تنگه باب المندب وارد دریای سرخ می شود و در نهایت قرار است محموله خود را در بندر الحدیده یمن تخلیه کند.
به گفته مسئولان کشتی، این مسیر حدود 10 تا 12 روز به طول خواهد انجامید که هماهنگی های لازم با فدراسیون صلیب سرخ جهانی و هلال احمر کشورهای عمان، جیبوتی و عربستان انجام شده است.
پیش از این نیز جمهوری اسلامی ایران سه بار اقدام به ارسال کمک های انسان دوستانه با هواپیما کرد که با کارشکنی و ممانعت عربستان این محموله ها که شامل مواد غذایی و دارویی و مایحتاج اولیه بود به دست مردم یمن نرسید.

به اشتراک گذاشتن اخبار: