ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:12 | اکتبر06 تهران

رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان اروپا هیأت پارامانی ایران دیدار کرد

تاریخ: 07:57, 08-05-2015.

تهران. جمعه، 8 می 2015 میلادی برابر با 18 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، در دیدار هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان اروپا برگسترش روابط و همکاری ها تاکید شد.
بنابراین گزارش، در این دیدار الما بروک  رئیس روابط خارجی پارلمان اروپا در سخنانی با اشاره به روابط دیرینه ایران با اروپا در بخش های اقتصادی گفت: ایران از تنوع انرژی برخوردار است و می تواند بعد از دستیابی به توافق هسته ای گزینه مناسبی برای اروپا باشد .
وی با بیان این که اروپا هم به انرژی های متنوع نیازمند است، افزود: ما ایران را کشوری مهم و تاثیر گذار می دانیم و امیدواریم موانع توسعه همکاری ها در آینده ای نزدیک برداشته شود .
الما بروک در ادامه به بحران منطقه به ویژه بحران یمن اشاره کرد و گفت: مشکلاتی که در یمن بوجود آمده و فاجعه انسانی را به دنبال دارد باید از طریق صلح آمیز پایان یابد .
کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش های مجلس هم به نمایندگی از هیات ایرانی با تشریح آخرین وضعیت یمن، سوریه، عراق و افغانستان گفت: برخی از قدرت های بزرگ در منطقه برای افزایش فروش سلاح به تفرقه افکنی و حمایت از تروریسم دامن می زنند که یکی از مهمترین عوامل شرایط بحرانی منطقه از نقش آنان ناشی می شود .
وی با اشاره به طرح چهار ماده ای ایران برای پایان دادن به کشتار مردم یمن، تصریح کرد: مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران برای همه کشورها به ویژه یمن و برای پایان دادن به خشونت ها و آغاز گفتگو های یمنی - یمنی برای تشکیل دولت فراگیر است .
در سفر سه روزه هیات پارلمانی ایران به بروکسل، کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش های مجلس، امیر کریمی نماینده مریوان، احمد تاج گردون رئیس کمیسون برنامه و بودجه، مرصدق نماینده کلیمیان و فاطمه آلیا نماینده تهران حضور دارند.
قرار است امروز هیات پارلمانی ایران با رئیس و نمایندگان لوگزامبورگ دیدار کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: