سنای آمریکا لایحه پیشنهادی در باره ایران را تصویب کرد

تاریخ: 04:38, 08-05-2015.

تهران. جمعه، 8 می 2015 میلادی برابر با 18 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سنای آمریکا ساعتی پیش قانون پیشنهادی کورکر ومنندز درباره ایران را تصویب کرد.
بنابراین گزارش، قانونی که به کنگره این امکان را می دهد درباره هر نوع توافق نهایی بین قدرت های جهان و ایران نظر دهد، با اکثریت آرا در سنا تصویب شد.
این لایحه پیشنهادی با نود وهشت رای موافق در برابر یک رای مخالف پس از ماه ها مذاکرات سخت، مقاومت کاخ سفید، اتهام علیه یکی از حامیان این قانون پیشنهادی و هیاهوی دو حزبی درباره سخنرانی نتانیاهو در کنگره تصویب شد. تنها رای علیه این قانون پیشنهادی را سناتور تام کاتن نماینده جمهوری خواه آرکانزاس داد. قرار است مجلس نمایندگان هفته آینده آن را بررسی کند.
جان بینر رئیس مجلس نمایندگان گفت: من بدنبال تصویب این لایحه در مجلس نمایندگان هستم تا دولت رئیس جمهور اوباما را پاسخگو بدانم. جمهوری خواهان از بحث درباره اصلاحات مهم بر این قانون پیشنهادی جلوگیری کردند و این باعث شد برخی از نمایندگان بسیار ناراحت شوند اما سرانجام توافق دو حزبی انجام شد.
سناتور مارکو روبیو سناتور جمهوری خواه فلوریدا و نامزد ریاست جمهوری آمریکا درباره بحث نشدن درباره اصلاحات بر این قانون پیشنهادی گفت: من از مسیری که این بحث پیش رفت، بسیار ناراحت شدم.
نیویورک تایمز افزود: روبیو خواستار اضافه شدن متمم به این قانون پیشنهادی بود که براساس آن ایران مجبور بود موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسد.
براساس قانون پیشنهادی که سنا آن را تصویب کرده است دولت باید متن توافق نهایی را به محض تکمیل شدن به همراه مواد محرمانه به کنگره بفرستد. این قانون پیشنهادی همچنین روند لغو تحریم ها را به مدت سی روز که زمان بررسی در کنگره برای لغو یا باقی ماندن تحریم ها است، متوقف می کند.
باب کورکر یکی از طراحان این قانون گفت: مردم آمریکا می خواهند نمایندگان سنا ومجلس نمایندگان آمریکا به نمایندگی از آنها اطمینان یابند که ایران پاسخگو است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: