ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:01 | جولای04 تهران

آمریکا خواستاردست برداشتن ایران از حمایت دولت اسد و حزب الله لبنان شد

تاریخ: 06:26, 06-05-2015.

تهران. چهارشنبه، 6 می 2015 میلادی برابر با 16 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری در این وزارتخانه گفت ایران باید دست از حمایت از دولت اسد و حزب الله بردارد تا نقشی مثبت و سازنده در تحولات سوریه داشته باشد.
بنابراین گزارش، وی ادامه داد دی مستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از دیروز رایزنی های خود را درباره سوریه شروع کرده است. وی تا جایی که می توانست، از کشورهای مختلف از جمله کشورهای نقش آفرین منطقه ای و جهانی دعوت به عمل آورده است. اینها رای زنی های فردی هستند و ارتباطی به مذاکره ندارند و هدف صحبت کردن درباره اوضاع سوریه است .
آمریکا نیز در این رایزنی هایی که سازمان ملل آن را هدایت می کند، شرکت خواهد کرد.
وی ادامه داد: ما این را می دانیم که ایران برای حضور در این مذاکرات دعوت شده است و درباره جزئیات این مساله باید دفتر فرستاده ویژه اظهار نظر کند.
راتکه تصرح کرد: اگر ایران می خواهد نقشی مثبت در پایان دادن به درگیری های سوریه بازی کند، راهش مشخص است، باید بلافاصله حمایتش را از رژیم اسد و فعالیت های حزب الله در سوریه متوقف و از اصول تواقفنامه ژنو حمایت کند.
وی ضمن تاکید بر از سرگیری گفتگوهای یمن، درباره رساندن کمک های انسان دوستانه به این کشور گفت: ما از طرح عربستان برای ارسال کمک های انسان دوستانه از جمله کمک های غذایی و دارویی و دیگر اقلام برای ورود به این کشور حمایت می کنیم که این اقدام با قطعنامه شورای امنیت نیز در این خصوص همخوانی دارد ولی در خصوص جزئیات این مساله، شما را به مقامات سعودی ارجاع می دهم.
راتکه گفت: ما اوضاع انسانی در یمن را بسیار جدی می دانیم و از عربستان می خواهیم همه گام های لازم را برای تسهیل رساندن کمک های انسان دوستانه به این کشور بردارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: