ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:58 | جولای04 تهران

ایران به هیچ فرد خارجی اجازه دسترسی به مراکز نظامی را نخواهد داد

تاریخ: 03:28, 06-05-2015.

تهران. چهارشنبه، 6 می 2015 میلادی برابر با 16 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، عضو ارشد مذاکره کننده هسته ای ایران در گفتگوی اختصاصی با شبکه 2 تلویزیون ایران، گفت: اصلاً بحث دسترسی به مراکز نظامی به این شیوه ای که در جامعه ما مطرح شده است مطرح نیست. حتماً هیچ کسی در کشور به هیچ فرد خارجی اجازه دسترسی به مراکز نظامی را نخواهد داد، اما در چارچوب پروتکل الحاقی که یک قانون شناخته شده در سطح بین المللی است و البته همه کشورها به آن نپیوسته اند ولی بالای 100 کشور این را اجرا می کنند برای اطمینان سازی بیشتر راه هایی برای دسترسی به مراکزی که آژانس ممکن است مدعی شود که در آنها فعالیت های غیر قانونی وجود دارد پیش بینی شده است که این راه ها هیچ خطر امنیتی برای کشور مربوطه ایجاد نمی کند .
بنابراین گزارش، عراقچی افزود: یعنی دسترسی ها به نحوی تنظیم شده ودر این باره فقط ما هم نیستیم که نگران مسائل امنیتی خودمان هستیم بلکه بقیه کشورها هم این نگرانی را دارند و وقتی اجرا می کنند به یک فرمول هایی برای اجرا رسیده اند که تمامی تبعات امنیتی، خطرات و تهدیدات امنیتی در آن پوشش داده شده و اگر در گذشته گاهی به شکلی عمل شده که اطلاعاتی درز کرده شاید ناشی از اشتباه ما بوده و یا اینکه ما درست عمل نکردیم ودسترسی ها را نتوانستیم به گونه ای بدهیم که این اطلاعات درز پیدا نکند ولی ما معتقدیم که همه این مسائل راه و شیوه هایی دارد که کشورهای مختلف آن را اجرا می کنند .
عضو ارشد مذاکره کننده تیم هسته ای ایران افزود: کشورها به این شیوه ها آشنا هستند و به همین طریق عمل می کنند و در آینده هم به نحوی عمل خواهد شد که هیچ دغدغه ای از جهت امنیتی و نظامی وجود نداشته باشد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: