ايران و دانمارک در مبارزه با پول‌شويی و پيگرد مجرمان مالی همکاری می کنند

تاریخ: 13:37, 05-05-2015.

تهران. سه شنبه، 5 می 2015 میلادی برابر با 15 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران و دانمارک در زمینه تبادل اطلاعات، ارائه آموزش های آکادمیک به وسیله اساتید دو کشور و مبارزه با پول شویی، فساد و پیگرد مجرمان مالی همکاری می کنند.
بنابراین گزارش، در دیدار رئیس سازمان بازرسی ایران با یورگن استین سورنس رئیس دستگاه نظارت و بازرسی دانمارک، دو طرف بر اجرایی شدن تفاهم نامه همکاری امضا شده بین دو کشور تاکید کردند.
یورگن استین سورنس رئیس دستگاه نظارت و بازرسی دانمارک در این دیدار با اشاره به تأثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در معادلات منطقه ای و نیز تجارب این کشور در خصوص مبارزه با فساد، گفت: از تجارب ایران در بخش‌های مختلف استفاده خواهیم کرد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در این دیدار با اشاره به وجود شباهت میان قوانین نظارتی دو کشور گفت: چند ماه پیش تفاهم نامه نظارتی و بازرسی بین دو کشور در دانمارک به امضا رسید و سفر آقای سورنس به ایران در حقیقت اجرایی کردن آن تفاهم نامه است.
ناصر سراج افزود: ‌با توجه به اینکه دانمارک رتبه یک نداشتن فساد مالی و پاکی کشور از لحاظ فساد مالی را در اختیار دارد می توانیم از تجربیات این کشور برای مبارزه با انواع فساد مالی استفاده کنیم.
وی گفت: درصدد هستیم برای پول شویی هایی که در کشورهای جهان سوم انجام می‌شود و افراد به غرب پناهنده می‌شوند و تحت حمایت کشورهای غربی قرار می‌گیرند، راهکارهایی بیابیم .

به اشتراک گذاشتن اخبار: