ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:10 | مه18 تهران

ایران و چک برای گسترش همکاری ها کمیته مشترک تشکیل می دهند

تاریخ: 07:23, 04-05-2015.

تهران. دوشنبه، 4 می 2015 میلادی برابر با  14 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران در دیدار با وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک، خواستار تشکیل کمیته کاری مشترک برای ترسیم و طراحی نقشه راه توسعه همکاری های دو کشور شد.
بنابراین گزارش، علی طیب نیا در دیداربا ملاتک، وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک گفت: هر چند تحریم های ظالمانه علیه ایران آسیب هایی به اقتصاد ما وارد کرد، اما موجب بروز توانمندی های بسیاری در حوزه های مختلف اقتصادی ایران شد.
وی خاطرنشان کرد: همه می دانند که ایران نه تنها هیچگاه به دنبال بمب اتمی نبوده، بلکه همواره عامل برقراری ثبات و صلح در منطقه بوده است.
طیب نیا در ادامه گفت: مبادلات میان دو کشور با توجه به روابط تاریخی میان تهران و پراگ اصلاً قابل قبول نیست و امیدواریم شاهد تحول جدی در این زمینه باشیم.
وزیر اقتصاد تاکید کرد: امیدواریم در سفر آتی مقامات چک به تهران، بتوانیم به توافق اصولی در زمینه تشویق و حمایت از سرمایه گذاری و همینطور همکاری های گمرکی دست پیدا کنیم.
وزیر صنعت و تجارت چک نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر وزیر اقتصاد ایران و تاکید بر اهمیت فوق العاده این سفر در توسعه روابط دوکشور اظهار داشت: در گذشته حضور پررنگی در بازار تجاری و عرصه های فنی و صنعتی ایران داشتیم که متاسفانه اکنون این فرصت ها را در اختیار نداریم و به همین سبب بسیار مشتاق و علاقه مندیم تا باردیگر روابط تجاری و اقتصادی دو کشور را به سطح مطلوبی برسانیم.
ملاتک در ادامه گفت: جمهوری چک در زمینه های ماشین سازی، صنعت خودرو، معدن، صنایع و فناوری بخش کشاورزی، صنعت چاپ و کاغذ سازی، تصفیه و شیرین سازی آب دریا، صنعت قطعه سازی و بسیاری دیگر از حوزه های صنعتی آمادگی بالایی برای همکاری با ایران دارد.
وی در ادامه گفت: سفر یک مقام ایرانی در سطح وزیراقتصاد پس از 12 سال را نشانه خوبی برای آغاز فصل جدیدی در همکاری های مشترک میدانیم و امیدواریم هر چه زودتر کمیته مشترک تشکیل شود و بتواند در فرایند توسعه همکاری ها تسریع ایجاد کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: