ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:19 | مه18 تهران

برای کنترل نوار مرزی، ایران و عراق تفاهم نامه امضاء کردند

تاریخ: 06:51, 04-05-2015.

تهران. دوشنبه، 4 می 2015 میلادی برابر با  14 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، تفاهم نامه کنترل بیشتر و دقیق تر نوار مرزی برای مقابله باداعش، در دیدار فصلی کلانتران مرزی ایران و عراق در شهر قصرشیرین ایران، امضاء شد.
بنابراین گزارش، در این دیدار که ظهر دیروز، صورت گرفت، علاوه بر امضای این تفاهم نامه، همچنین از تامین امنیت نوار مرزی برای مرزنشینان هردو کشور به عنوان اولویت اصلی کاری دو مرزبانی یاد شد.
مرزبان درجه یک ایران و فرمانده مرزبانی قصرشیرین در این دیدار، بر مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق مشترکات زیادی دارند و تلاش می کنیم، با برگزاری چنین نشست هایی، امنیت موجود را حفظ کنیم و آن را ارتقاء دهیم.
سرهنگ پاسدار رسول پرندین، از تامین امنیت جانی اتباع ایرانی، روان سازی صادرات کالاهای ایرانی به عراق، برخورد قاطع با قاچاقچیان سلاح، مهمات و مشروبات الکلی، رفع مشکلات پایانه مرزی خسروی، و تمهیدات لازم برای جلوگیری از آتش سوزی در نوار مرزی را با توجه به فرا رسیدن فصل گرما، به عنوان مهمترین مباحث مورد نظر ایران برشمرد و بر تحقق آنها تاکید کرد.
سرتیپ غفور نصور منصور، کلانتر مرزی عراق هم با ارزیابی خوب از همکاری های ایران و عراق، بر گسترش این همکاری ها، تاکید کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: