ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:49 | جولای08 تهران

حمایت ایران از سرمایه گذاری در تولید و صادرات برق

تاریخ: 07:55, 30-04-2015.

تهران. پنج شنبه، 30 آوریل 2015 میلادی برابر با 10 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه تولید برق در ایران می توانند 50 درصد انرژی برق تولید شده در مناطق مرزی را به کشورهای همجوار صادر کنند.
بنابراین گزارش، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر ایران دیشب در گفتگو با خبرنگاران گفت: با توجه به مزایای نسبی که در ایران وجود دارد وزارت نیرو از سرمایه گذاران بخش خصوصی در عرصه تولید برق و صادرات آن به کشورهای همجوار ایران حمایت می کند به طوری که اختیارات صادرات و اختیارات مذاکره با کشورهای همسایه برای انتقال برق نیز به خود سرمایه گذاران بخش خصوصی داده می شود.
کردی افزود: سیستان و بلوچستان هم با توجه به این که در کشورهای همجوارش به خصوص پاکستان علاقه مند و نیازمند به واردات برق از ایران است، موقعیت ویژه ای در عرصه صادرات برق دارد.
وی انعقاد قرارداد احداث دو نیروگاه جدید در چابهار و ایرانشهر و توسعه نیروگاه های موجود در این شهرستان به سیکل ترکیبی و تعیین تکلیف سرمایه گذاری برای احداث نیروگاه 500 کیلو واتی در زاهدان از جمله برنامه های وزارت نیروی ایران در سیستان و بلوچستان برای ارائه خدمات بهتر در این استان است.
کردی افزود: ایران در زمینه تولید برق در خاورمیانه مقام اول را دارد و سال گذشته بیش از 277 میلیارد کیلو وات ساعت برق تولید کرده است .

به اشتراک گذاشتن اخبار: