دیدار وزرای خارجه ایران و اتریش در نیویورک

تاریخ: 06:02, 29-04-2015.

تهران. چهارشنبه، 29 آوریل 2015 میلادی برابر با 9 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امورخارجه ایران که براى حضور در کنفرانس بازنگرى معاهده عدم اشاعه ان پى تى در نیویورک بسر مى برد، دیروز با سباستین کورتس، وزیر امور خارجه اتریش دیدار و گفتگو کرد.
بنابراین گزارش، محمد جواد ظریف در این دیدار که در حاشیه این کنفرانس صورت گرفت با تبیین آخرین وضعیت روند مذاکرات هسته اى اظهار داشت: آمریکا و برخى از طرف هاى غربى توجه داشته باشند که دستیابى به یک توافق جامع و ماندگار لوازمى دارد که باید درمواضع اعلامى و البته در عمل مورد توجه دقیق و جدى قرارگیرد .
وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اهمیت موضوع خلع سلاح براى بسیارى از کشورها از جمله کشورهاى عضو جنبش عدم تعهد، آمادگى ایران را براى همکارى در این باره با طرف اتریشى اعلام کرد.
وى همچنین با برشمردن ظرفیت هاى متنوع همکارى مشترک بین دو کشور، افزایش رایزنی ها و تبادل هیأت ها بین دو طرف در سطوح مختلف را ضرورى دانست.
وزیر امور خارجه اتریش نیز در این دیدار با استقبال از پیشرفت هاى اخیر در روند مذاکرات هسته اى ایران و کشورهاى 1+5 تاکید کرد: کشورهاى عضو اتحادیه اروپا انگیزه لازم را براى دستیابى به توافق جامع دارند و در همین مسیر گام بر مى دارند .
سباستین کورتس همکارى و مشورت هاى نزدیک بین هیأت هاى اعزامى دو کشور را در حوزه هاى مختلف بین المللى، کنفرانس جارى و اهداف معاهده ان. پى. تى و به ویژه موضوع خلع سلاح هسته اى مهم و سازنده توصیف کرد .
وى سپس با اشاره به زمینه هاى موجود براى ارتقای مناسبات فیمابین افزود: بزودى هیأتى از صاحبان صنایع و تجار علاقه مند اتریشى به منظور گفتگو با طرف هاى ایرانى عازم تهران خواهند شد.
کورتس در پایان این دیدار بر اهمیت همکاری هاى پارلمانى تاکید کرد و آنرا یکى از حوزه هاى موثر در افزایش مناسبات طرفین در ابعاد مختلف دانست.

به اشتراک گذاشتن اخبار: