دیدار رئیس اتاق بازرگانی ایران با معاون وزیر خارجه سنگاپور

تاریخ: 06:01, 28-04-2015.

تهران. سه شنبه، 28 آوریل 2015 میلادی برابر با 8 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون وزیر خارجه سنگاپور و رئیس اتاق بازرگانی ایران راه‌های گسترش روابط اقتصادی و بازرگانی دوجانبه را بررسی کردند.
بنابراین گزارش، در دیدار آلبرت چوا معاون وزیر خارجه سنگاپور و غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران که دیروز در اتاق ایران برگزار شد، دوطرف با اشاره به سابقه روابط خوب سیاسی و اقتصادی دو کشور، خواهان بازگشت روابط به سطوح قبلی و پیگیری توافقات قبلی شدند.
در این دیدار، شافعی با اشاره به توافق دو کشور در زمینه سرمایه‌گذاری‌های مشترک و همچنین اجتناب از دریافت مالیات مضاعف در سال‌های قبل، خواهان اجرایی شدن این توافقات شد.
وی افزود: در صورت موافقت طرف سنگاپوری، ایران آمادگی دارد در زمینه تشکیل اتاق مشترک بازرگانی ایران و سنگاپور همکاری کند.
شافعی همچنین با اشاره به عضویت ایران در سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو و عضویت سنگاپور در اتحادیه آسه آن گفت: دو کشور می توانند زمینه ساز حضور یکدیگر در طرح های اقتصادی و بازار هدف طرف مقابل باشند.
وی افزود: علاوه بر بازار ایران، بازار کشورهای منطقه شامل آسیای میانه، قفقاز، عراق و افغانستان که بازاری بزرگ و 300 میلیون نفری به شمار می رود به روی تجار و بازرگانان طرف سنگاپوری باز است و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت بزرگ منطقه‌ای استفاده کنیم.
معاون وزیر امور خارجه سنگاپور هم با اشاره به اینکه این چهارمین سفر و حضورش در ایران است گفت: پیشتر در سال های 2004،  2007 و 2012 میلادی به ایران آمده ام و در هر بار حضور شاهد رشد اقتصادی و توسعه سریع ایران بوده ام.
آلبرت چوا گفت: به همین دلیل، این بار هیأتی از مسئولان وزارت خارجه سنگاپور را همراه آورده‌ام تا از نزدیک با ایران و واقعیت های آن آشنا شوند چراکه تبلیغات رسانه‌های گروهی بسیار با واقعیت متفاوت است.
وی افزود: شب گذشته فرصت کردم در تهران قدم بزنم و دیدم که بازارها پر رونق و رستوران ها پر هستند و موج اعتماد و امیدواری نسبت به مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 در مردم وجود دارد و امیدوارم با تغییر فضای دیپلماسی و رفع تحریم ها آینده بسیار خوبی برای روابط دو کشور بوجود آید.
وی با اشاره به اینکه تهران از کشور سنگاپور بزرگتر است و دو برابر آن جمعیت دارد گفت: با این حال ، سنگاپور قطب مهم و اقتصادی منطقه جنوب شرق آسیا و چین، هند و ژاپن است و با توجه به عضویت سنگاپور در اتحادیه آسه آن، بخشی از بازار 600 میلیون نفری 10 کشور عضو که اکثریت آن از قشر متوسط و پولدار هستند می تواند در اختیار بازرگانان ایرانی قرار گیرد.
وی از امضای چند قرارداد مهم اقتصادی در دولت سنگاپور تا پایان امسال میلادی خبر داد و گفت: با امضای این قراردادها، سنگاپور به قطب بزرگ تولید در منطقه تبدیل خواهد شد.
سفیر ترددی سنگاپور در ایران هم که پیش از این دبیرکل آسه آن بوده در این دیدار گفت: دو کشور ظرفیت بالایی برای گسترش روابط دوجانبه و منطقه ای دارند.
اونگ افزود: امیدوارم روابط دو کشور در زمان مناسب و نزدیک گسترش یابد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: