پیگیری ثبت جهانی چوگان توسط ایران

تاریخ: 03:09, 24-04-2015.

تهران. جمعه، 24 آوریل 2015 میلادی برابر با 4 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دبیر فدراسیون چوگان ایران گفت: پرونده ثبت جهانی چوگان با همکاری سازمان میراث فرهنگی و وزارت ورزش در حال تکمیل و پیگیری است.
بنابراین گزارش، حجت الله دهخدایی در گفتگو با خبرنگاران افزود: تمام مستندات و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت جهانی چوگان به نام ایران در حال تکمیل است و مقرر شده است تا سال 2016 پرونده ها جمع آوری و از طریق سازمان میراث فرهنگی ایران به یونسکو ارائه شود.
وی ادامه داد: پیش از این کشور جمهوری آذربایجان با برگزاری جامی تحت نام چوگان قصد داشت این ورزش را به نام خود ثبت جهانی کند که با اعتراض ایران و ارائه مستندات از سوی فدراسیون چوگان ایران این کشور ادعای خود را پس گرفت.
دبیر فدراسیون چوگان همچنین با اشاره به اینکه هر ساله 12 جام در زمینه چوگان برگزار می شود گفت: امسال جام بین المللی مناکا با حضور کشورهای شمال آفریقا، آسیای مرکزی و خاورمیانه در تهران برگزار می شود.
دهخدایی افزود: بر اساس قوانین مسابقات چوگان و مشکلات در زمینه نقل و انتقال اسب های مسابقه، تأمین اسب ها برای تیم های شرکت کننده در جام های بین المللی به عهده میزبان است، از این رو با توجه به محدودیت تعداد اسب های تربیت شده در کشور این مسابقات را با حضور شش کشور برگزار می کنیم.
وی ادامه داد: مسابقات بین المللی مناکا در سقف هندیکاپ 10 برگزار می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: