ایران از ادامه تجاوز نظامی عربستان به یمن شدیداً انتقاد کرد

تاریخ: 02:29, 24-04-2015.

تهران. جمعه، 24 آوریل 2015 میلادی برابر با 4 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه ایران با انتقاد شدید از ادامه تجاوز نظامی عربستان به یمن تاکید کرد: سیاست ایران کمک به صلح، امنیت و ثبات در یمن و منطقه است.
بنابراین گزارش، حسین امیرعبداللهیان در گفتگو با خبرنگاران اتهام کمک تسلیحاتی ایران به حوثی ها را کاملاً بی اساس دانست و افزود: حضور ناوگان نظامی ایران در آب های بین المللی خلیج عدن در چارچوب مقررات بین المللی است.
وی گفت: متاسفانه اکنون تروریست ها در یمن فعال شده اند و هیچ اقدامی علیه شان صورت نمی گیرد و همچنان زیرساخت های یمن و مردمِ درحال مبارزه با تروریست ها هدف حملات عربستان است.
امیرعبداللهیان افزود: تهران عملیات ارسال دارو و کمک های انسانی به مردم یمن را با کمک هلال احمر در اسرع وقت انجام می دهد؛ صدها مجروح دارای وضع وخیم در یمن در انتظار امدادرسانی هستند و تهران برای انتقال زنان و کودکان مجروح اقدام می کند.
وی گفت: ادامه تجاوزات سعودی مسیر سیاسی را مسدود خواهد کرد و امنیت و ثبات منطقه را بیش از پیش به مخاطره خواهد انداخت.
معاون عربی آفریقای وزیرامورخارجه افزود: انتظار می رود سازمان ملل، صلیب سرخ جهانی و مجامع بین المللی بدون اتلاف وقت به وظایف خود عمل کنند و عربستان مسیر غلط کنونی را متوقف کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: