ایران و پاکستان توافقنامه همکاری های مشترک امضا کردند

تاریخ: 13:25, 23-04-2015.

تهران. پنج شنبه، 23 آوریل 2015 میلادی برابر با 3 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، هفتمین کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان با امضای توافقنامه همکاری‌های مشترک دو کشور پایان یافت.
بنابراین گزارش، در این کمیته مشترک تجاری که به دنبال توافقات حاصل شده در نوزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور (آذر 1393 در اسلام آباد) برگزار شد، دو کشور در مدت دو روز مذاکرات فشرده هیئت‌های تجاری توافق کردند تا در یک برنامه پنج ساله، روابط تجاری و اقتصادی خود را به 5 میلیارد دلار برسانند.
در این توافقنامه که به امضای آقایان محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و خرم دستگیرخان وزیر بازرگانی پاکستان رسید، دو طرف متعهد شدند در زمینه تسهیل در صدور روادید برای بازرگانان و تجار طرف مقابل تسهیلاتی فراهم کنند.
همچنین در خصوص همکاری‌های بانکی، گمرکی و صادرات کالا به ویژه با بازنگری در فهرست اقلام تجارت ترجیحی توافق شد.
صادرات و واردات اقلام کشاورزی، بهداشت دام و قرنطینه، تجارت مرزی و امکان استفاده از پول های رایج دو کشور در مبادلات تجاری از دیگر زمینه های همکاری دو کشور در این توافقنامه بود که دو طرف توافق کردند گروه‌های کاری خود را در این زمینه ها فعال کنند و نتیجه کار ظرف سه ماه برای تصمیم‌گیری نهایی در اختیار مسئولان اقتصادی دو کشور قرار گیرد.
همچنین تسهیل در تجارت مرزی بازرگانان و پیله وران دو کشور از دیگر مفاد این توافقنامه بود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: