ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:34 | سپتامبر28 تهران

ائتلاف صلح و دوستی خواسته ایران در یمن و منطقه است

تاریخ: 09:50, 23-04-2015.

تهران. پنج شنبه، 23 آوریل 2015 میلادی برابر با 3 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان ائتلاف برای برقراری صلح و دوستی در یمن است، گفت: این نوع ائتلاف نیاز امروز منطقه است که باید تقویت شود .
بنابراین گزارش، مرضیه افخم در نشست خبری خود درباره برخی واکنش ها به طرح چهار ماده ای ایران برای پایان بحران در یمن افزود: ‌هیچ طرحی نظر همه کشورها را تأمین نمی کند اما ایران از هیچ کمکی برای حل بحران یمن دریغ نمی کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: مهم آن است که ما مشوق پایان درگیری ها، ارسال کمک های انسان دوستانه و قطع کشتار انسان ها هستیم و در این زمینه به وظیفه خود عمل می کنیم و راه دیگری را متصور نیستیم .
افخم افزود:‌ اگر تعلل و این فرصت نادیده گرفته شود حاصلی جز کشته شدن مردم و از دست رفتن سرمایه ها و تخریب تاسیسات زیربنایی یمن به عنوان کشوری ضعیف اما کهن و با قدمت ‌ندارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به اینکه گفتگوهای سیاسی در یمن باید تشویق شود، تاکید کرد: اصرار ما بر این است که مسایل از طریق گفتگو و بدون دخالت خارجی حل و دولت یمن شکل بگیرد.
افخم تصریح کرد: هر طرحی برای یمن باید ریشه یمنی داشته باشد و همه گروه ها و احزاب یمنی از آن رضایت داشته باشند.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود:‌ جمهوری اسلامی ایران در پی تحمیل و دخالت در مسایل یمن نیست بلکه پیشنهادها را برای حل سیاسی اوضاع یمن طرح کردیم .
افخم گفت:‌ اگر همه ظرفیت ها در یمن بکار گرفته شود حتماً برای تشکیل دولت فراگیر در یمن راه حل وجود دارد .
وی افزود: در شرایط کنونی طرح های مختلفی روی میز قرار می گیرد اما اینکه یمنی ها چه کنند ، باید زمان پیش برود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: