ديدار وزير صنايع دفاعي جمهوري آذربايجان با سردار دهقان وزير دفاع ايران در باکو

تاریخ: 07:54, 22-04-2015.

تهران. چهارشنبه، 22 آوریل 2015 میلادی برابر با 2 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جمال یاوراف وزیر صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان با سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که در باکو به سر می برد دیدار وپیرامون توسعه همکاری های دفاعی میان دو کشور گفتگو کرد.
بنابراین گزارش، سردار دهقان در این دیدار گفت: مزیت های بسیار خوبی برای توسعه و گسترش بیش از پیش همکاری های میان دو کشور وجود دارد که باید طرفین در راستای ارتقاء توان دفاعی خود از آن بهره برداری کنند.
وی افزود: ما جمهوری آذربایجان را کشوری مستقل، پیشرفته و با اقتدار می خواهیم. وزیر دفاع ایران با اشاره به قابلیت ها و ظرفیت های فراوان وزارت دفاع کشورش در حوزه های مختلف بر سرعت دادن به روند همکاری های میان ایران و آذربایجان تاکید کرد.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با دعوت از وزیر صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان برای سفر به تهران گفت: تبادل تجربیات صنایع دفاعی دو کشورمی تواند سطوح همکاری های فنی نظامی را ارتقاء بخشد.
وزیر صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ایران و جمهوری آذربایجان را دو کشور دوست و برادر خواند و گفت: حافظه تاریخی ملت جمهوری آذربایجان هیچ گاه ایران را به عنوان اولین کشوری که استقلال جمهوری آذربایجان را به رسمیت شناخت فراموش نمی کند.
وی افزود: جمهوری آذربایجان به سرعت در حال پیشرفت است و تداوم و تسریع آن نیازمند همکاری با کشورهای مختلف بویژه همسایگان می باشد.
جمال یاوراف با اشاره به سفر قبلی خود به ایران و امضای یک پروتکل همکاری گفت: تداوم این همکاری ها به نفع دو کشور، تقویت کننده قدرت دفاعی و موجب آرامش و گسترش امنیت و ثبات در منطقه است.
وی ابراز امیدواری کرد سفر سردار دهقان به باکو منجر به افزایش سطح همکاری های دو کشور در زمینه های دفاعی، نظامی و فنی گردد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: