دیدار ظریف با قائم مقام وزیر خارجه سوریه

تاریخ: 06:47, 21-04-2015.

تهران. سه شنبه، 21 آوریل 2015 میلادی برابر با 1 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، فیصل مقداد، قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه که در تهران به سر می‌برد، بعد از ظهر دیروز با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.
بنابراین گزارش، دو طرف در این دیدار، درخصوص مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.
در ابتدای این دیدار قائم مقام وزیر خارجه سوریه با ابلاغ بهترین درودهای رئیس جمهور، وزیر خارجه و مردم سوریه به دولت و ملت ایران از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم سوریه قدردانی کرد.
وی همچنین با ارائه گزارشی از آخرین تحولات میدانی جنگ با تروریست‌ها به‌ ویژه در اردوگاه یرموک، درباره گفتگوهای اخیر دولت با نمایندگان اپوزیسیون در مسکو گزارش مبسوطی بیان کرد.
مقداد، با اشاره به اهمیت بیانیه سوئیس، دستاوردهای هسته‌ای ایران را دستاوردی برای همه کشورهای در حال توسعه خواند.
این مقام سوری همچنین با حمایت از طرح چهار ماده‌ای ایران برای پایان بحران یمن، حملات وحشیانه به مردم بی‌گناه این کشور را به‌ شدت محکوم کرد.
وی در پایان از حضور آقای ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه در نشست آینده وزرای کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در تهران خبر داد.
در این دیدار وزیر امور خارجه ایران هم با اعلام حمایت و قدردانی از دولت و ملت سوریه در مقابل تروریست‌های مورد حمایت بیگانگان، بر ضرورت ادامه گفتگوها میان دولت سوریه و معارضان غیرتروریست تأکید کرد.
ظریف درخصوص بحران یمن هم اظهار داشت: ما عمیقا نگران کشتار مردم بی‌دفاع و بی‌گناه یمن و تخریب زیرساخت‌های این کشور هستیم و همه تلاش خود را برای توقف این کشتار به کار می‌بریم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: