امروز نشست سه جانبه ایران، سوئیس، سوریه برگزار می شود

تاریخ: 02:48, 21-04-2015.

تهران. سه شنبه، 21 آوریل 2015 میلادی برابر با 1 اردیبهشت 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دیروز معاون عربی افریقای وزیر امور خارجه ایران گفت: نشست معاونان وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، سوئیس و سوریه فردا برگزار می‌شود.
حسین امیرعبداللهیان در گفتگو با خبرنگاران افزود: تمرکز ما در این نشست بررسی ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به سراسر سوریه و یافتن ساز و کارهایی است که همه مناطق در این کشور زیر پوشش قوی‌تر این کمک‌های بین‌المللی قرار بگیرد.
وی گفت: از سوریه آقای فیصل مقداد قائم مقام وزیر خارجه این کشور فعالانه حضور دارد و دولت سوئیس نیز هم خود و هم به نمایندگی از برخی کشورهای اروپایی تلاش می کند که بتواند کمک‌های بیشتری را وارد سوریه کند.
معاون وزیر امور خارجه ایران همچنین از برگزاری نشست سه‌جانبه ایران،‌ عراق و سوریه در پس فردا در سطح معاونان وزرای امور خارجه خبر داد.
امیرعبداللهیان گفت: این نشست بر راه حل سیاسی و یافتن ساز و کارهای مناسب برای تقویت روندهای سیاسی، مبارزه با تروریسم و کمک به گسترش صلح، ثبات و امنیت در منطقه با محوریت این سه کشور متمرکز است و تلاش می شود با شکل‌گیری گفتگوهای جدی راهکاری برای این مسائل مد نظر قرار گیرد.
وی افزود: قطعاً در این دو نشست سه‌جانبه مسئله یمن و وضع فاجعه‌ بار انسانی در این کشور مد نظر حاضران قرار خواهد گرفت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: